مهم‌ترین حوادث ۲۲ تیر ماه سال ۱۴۰۰ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، مهم‌ترین حوادث امروز سه شنبه ۲۲ تیرماه سال ۱۴۰۰ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

ناکامی راننده پراید در انتقال ۲۱۴ کیلو حشیش

فرمانده انتظامی فارس گفت: راننده پراید که قصد انتقال ۲۱۴ کیلو حشیش داشت با هوشیاری ماموران انتظامی داراب ناکام ماند.
سردار رهام‌بخش حبیبی فرمانده انتظامی فارس اظهار کرد: مأموران انتظامی داراب هنگام کنترل خودرو‌های عبوری در مسیر نی‌ریز به سمت محور روستایی «حسین مرده» به یک سواری پراید مظنون و دستور ایست را صادر کردند.

او با بیان اینکه راننده بدون توجه به دستور ایست پلیس اقدام به فرار کرد، افزود: پس از طی مسافتی تعقیب و گریز ماموران انتظامی موفق شدند خودرو را توقیف کنند.

فرمانده انتظامی استان با اشاره به اینکه در بازرسی از این خودرو ۲۱۴ کیلو حشیش کشف شد، افزود: در این خصوص راننده قاچاقچی حرفه‌ای دستگیر و روانه زندان شد.

سردار حبیبی اضافه کرد: برخورد با سوداگران مرگ و مبارزه بی امان با مواد مخدر به صورت ویژه در دستور کار فرماندهی انتظامی استان فارس قرار دارد.

وسایل نقلیه ۶۰ میلیاردی قاچاق توقیف شدند

جانشین فرمانده انتظامی فارس از توقیف ۵ دستگاه وسایل نقلیه قاچاق به ارزش ۶۰ میلیارد ریال در شهرستان لامرد خبر داد.
سردار یوسف ملک‌زاده جانشین فرمانده انتظامی فارس بیان کرد: ماموران پلیس آگاهی لامرد با اقدامات فنی و تخصصی از وجود ۵ دستگاه وسایل نقلیه قاچاق در یک منزل مسکونی در یکی از روستا‌های این شهرستان مطلع شدند و سریعا رسیدگی به موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.

او ادامه داد: بلافاصله ماموران انتظامی با هماهنگی مقام قضائی به محل مورد نظر اعزام و موفق شدند در بازرسی از آن منزل، ۴ دستگاه موتورسیکلت سنگین، یک دستگاه تویوتا ۲۷۰۰ و ۳۵ قطعه لوازم یدکی موتورسیکلت شامل لاستیک، کمک، چراغ، فیلتر هواکش، کایت و کیلومتر قاچاق و بدون هرگونه مدارک گمرکی را کشف کنند.

جانشین فرمانده انتظامی استان فارس با بیان اینکه در این خصوص یک نفر دستگیر و تحویل مراجع قضائی شد، گفت: برابر نظر کارشناسان مربوطه ارزش اموال مکشوفه ۶۰ میلیارد ریال برآورد شده است.

کشف ۲۷۹ هزار نخ سیگار قاچاق در قیروکارزین

فرمانده انتظامی شهرستان قیروکارزین از کشف ۲۷۹ هزار نخ سیگار قاچاق به ارزش یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال در قیروکارزین خبر داد.

سرهنگ حمیدرضا صالحی فرد اظهار کرد: در راستای مبارزه با قاچاق کالا، ماموران یگان امداد قیروکارزین هنگام کنترل محور‌های مواصلاتی به یک سواری پژو حامل بار مشکوک و دستور ایست را صادر کردند.

او تصریح کرد: پس از طی مسافتی تعقیب و گریز ماموران انتظامی موفق شدند خودرو را توقیف و در بازرسی از آن ۲۷۹ هزار نخ سیگار خارجی قاچاق را کشف کنند.

فرمانده انتظامی شهرستان قیروکارزین با اشاره به اینکه برابر نظر کارشناسان ارزش سیگار‌های کشف شده یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال برآورد شده است، گفت: در این رابطه ۲ متهم دستگیر و جهت سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی معرفی شدند.

کشف ۴۶ کیلو حشیش در لارستان

فرمانده انتظامی لارستان از کشف ۴۶ کیلو مواد مخدر از نوع حشیش در شهرستان لارستان خبر داد.

سرهنگ داود امجدی فرمانده انتظامی لارستان بیان کرد: به منظور طرح برخورد با قاچاقچیان، ماموران انتظامی لارستان هنگام بازرسی خودرو‌های عبوری به یک سواری پژو ۴۰۵ مشکوک و دستور ایست را صادر کردند.

او افزود: پس از طی مسافتی تعقیب و گریز ماموران انتظامی موفق شدند خودرو را توقیف و در بازرسی از آن ۴۶ کیلو مواد مخدر از نوع حشیش کشف کنند.

فرمانده انتظامی شهرستان لارستان با اشاره به اینکه در این خصوص ۲ نفر دستگیر و پس از تشکیل پرونده تحویل مراجع قضائی شدند، از شهروندان خواست در صورت مشاهده و برخورد با فروشندگان موادمخدر و هرگونه بی نظمی و اخلال در نظم عمومی، با مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ تماس و موضوع را اطلاع دهند.

ناکامی قاچاقچیان در انتقال احشام به استان‌های ساحلی

فرمانده انتظامی خرمبید از کشف ۱۳۷ راس گوسفند قاچاق به ارزش ۵ میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال در شهرستان خرمبید خبر داد.

سرهنگ علی‌اکبر کریمی فرمانده انتظامی خرمبید اظهار کرد: در اجرای طرح مبارزه با قاچاق، مأموران انتظامی شهرستان خرمبید حین گشت زنی در محور‌های مواصلاتی، در یک عملیات به ۳ دستگاه کامیون حامل احشام مشکوک و آن‌ها را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

او با بیان اینکه در بررسی‌های اولیه مشخص شد خودرو‌ها حامل ۱۳۷ راس گوسفند قاچاق است، گفت: در این خصوص ۳ راننده قاچاقچی که دام‌ها را از آذربایجان غربی بارگیری و قصد انتقال آن را به استان‌های ساحلی داشتند دستگیر شدند.

فرمانده انتظامی خرمبید با بیان اینکه کارشناسان ارزش احشام مکشوفه را ۵ میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال برآورد کرده‌اند، افزود: متهمان برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شدند.

کشف ۱۴ دستگاه ماینر قاچاق در مهر

فرمانده انتظامی شهرستان مهر از کشف ۱۴ دستگاه ماینر قاچاق به ارزش ۶ میلیارد ریال در شهرستان مهر خبر داد.

سرهنگ عظیم‌اله کرمی فرمانده انتظامی شهرستان مهر اظهار کرد: در پی دریافت خبری مبنی بر نگهداری تعدادی دستگاه ماینر قاچاق در منزلی در یکی از محلات این شهرستان، موضوع به صورت ویژه در دستور کار مأموران انتظامی مهر قرار گرفت.

او افزود: مأموران ضمن هماهنگی با مقام قضایی به همراه نماینده اداره برق به محل مورد نظر اعزام و در بازرسی از آن منزل ۱۴ دستگاه ماینر قاچاق و فاقد مجوز قانونی که درحال استفاده بود را کشف کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان مهر با بیان اینکه ارزش کالا‌های مکشوفه برابر نظر کارشناسان ۶ میلیارد ریال برآورد شده است، تصریح کرد: در این راستا یک نفر دستگیر و برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی معرفی شد.

عزم قاطع پلیس در امر مبارزه با مواد مخدر در سروستان

فرمانده انتظامی سروستان گفت: در اجرای طرح ارتقای امنیت اجتماعی ۸ نفر قاچاقچی دستگیر و ۹۰ کیلو مواد مخدر کشف شد.

سرهنگ عبدالرسول مجتهدی فرمانده انتظامی سروستان، همکاری همه جانبه و به موقع شهروندان با نیروی انتظامی را از جمله عوامل تأثیرگذار در پیشگیری از وقوع جرایم برشمرد و اظهار کرد: این مجوعه با برخورد قاطع با مجرمان و تشدید اقدامات پیشگیرانه به ویژه در محله‌های جرم‌خیز، محیط را برای فعالیت مجرمانه آن‌ها ناامن می‌کند.

او با تاکید بر استمرار اجرای طرح‌های ارتقای امنیت اجتماعی و حضور اکیپ سپکا با هدف ناامن کردن مناطق آلوده و جرم‌خیز برای مجرمان، گفت: طرح ارتقای امنیت اجتماعی با بهره‌گیری از تمام توان و امکانات موجود و اولویت مبارزه با مواد مخدر و سوداگران مرگ، برخورد با معتادان متجاهر و هنجارشکنان به مدت ۱۰ روز در سطح شهرستان سروستان اجرا شد.

فرمانده انتظامی شهرستان سروستان بیان کرد: در اجرای این طرح‌ها ۸ نفر قاچاقچی و خرده فروش دستگیر، ۹۰ کیلوگرم مواد مخدر کشف و ۵ دستگاه خودرو متعلق به سوداگران مرگ توقیف و به پارکینگ منتقل شد.

سرهنگ مجتهدی ادامه داد: شهروندان در صورت اطلاع از هرگونه فعالیت مجرمانه و ناهنجاری‌های اجتماعی، موضوع را سریعاً از طریق تلفن ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

کشف یک دستگاه موتورسیکلت قاچاق در آباده

فرمانده انتظامی آباده از کشف یک دستگاه موتورسیکلت خارجی قاچاق به ارزش یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون ریال در شهرستان آباده خبر داد.

سرهنگ سیدابوالفضل مسعودی فرمانده انتظامی آباده بیان کرد: به منظور اجرای طرح مبارزه با قاچاق کالا و ارز، ماموران انتظامی آباده با اقدامات فنی و تخصصی مطلع شدند فردی در حال انتقال یک دستگاه موتورسیکلت خارجی قاچاق با اتوبوس‌های عبوری از تهران به سمت شیراز است که موضوع را به صورت ویژه در دستور کار خود قرار دادند.

او افزود: ماموران سریعا به محور‌های مواصلاتی اعزام و با ایجاد تور ایست و بازرسی موفق شدند اتوبوس حامل کالای قاچاق را شناسایی و توقیف کنند.

فرمانده انتظامی آباده با بیان اینکه در بازرسی از این اتوبوس یک دستگاه موتورسیکلت خارجی قاچاق کشف شد، گفت: کارشناسان ارزش آن را یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون ریال برآورد کرده‌اند.

سرهنگ مسعودی ادامه داد: در این رابطه یک نفر دستگیر و به مرجع قضائی معرفی شد.

کشف ۲۲ میلیارد ریال کالای قاچاق در جهرم

فرمانده انتظامی شهرستان جهرم از توقیف ۲ دستگاه اتوبوس حامل انواع کالای قاچاق به ارزش ۲۲ میلیارد ریال خبر داد.

سرهنگ خسرو رزمجویی فرمانده انتظامی شهرستان جهرم اظهار کرد: به منظور طرح مبارزه و برخورد قاطع با قاچاق کالا، ماموران پلیس آگاهی این فرماندهی حین کنترل وسایل نقلیه عبوری در یک عملیات ضربتی به ۲ دستگاه اتوبوس که از بندرعباس به مقصد شیراز در حال حرکت بود مشکوک و آن‌ها را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

او افزود: در بازرسی از این اتوبوس‌ها انواع کالای قاچاق شامل ۱۰ هزار و ۴۲۴ ثوب البسه، ۶۰ طاقه پارچه، ۸۱۶ عدد ادکلن و ۴۰ هزار نخ سیگار خارجی قاچاق کشف شد.

فرمانده انتظامی شهرستان جهرم با بیان اینکه کارشناسان ارزش اموال مکشوفه را ۲۲ میلیارد ریال برآورد کرده‌اند، گفت: در این خصوص دو نفر متهم دستگیر و پس از تشکیل پرونده تحویل مراجع قضائی شدند.

سرهنگ رزمجویی با بیان اینکه قاچاق به تولیدات داخلی کشور ضربه مستقیم می‌زند از شهروندان خواست: هرگونه اخبار در خصوص کالای قاچاق را از طریق تلفن ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

جمع آوری ۵۰ معتاد متجاهر در ممسنی

جانشین فرمانده انتظامی ممسنی از اجرای طرح‌های پاکسازی مناطق آلوده و جمع آوری ۵۰ معتاد متجاهر در ممسنی خبر داد.

سرهنگ شهرام افشاری جانشین فرمانده انتظامی ممسنی اظهار کرد: طرح منطقه‌ای پاکسازی مناطق آلوده ممسنی با حضور کلیه نیرو‌های انتظامی در چندین نقطه این شهرستان طی ۲ هفته گذشته به اجرا در آمد.

او با بیان اینکه در اجرای این طرح‌ها ۵۰ معتاد متجاهر جمع آوری و جهت درمان به مراکز مجاز ترک اعتیاد معرفی شدند، گفت: اجرای این گونه طرح‌ها به صورت ویژه در دستور کار مجموعه انتظامی ممسنی قرار دارد.

کشف کالای قاچاق ۲ میلیاردی در کوه چنار

فرمانده انتظامی کوه‌چنار گفت: با تلاش مأموران انتظامی شهرستان کوه چنار ۲ میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال کالای قاچاق کشف شد.

سرهنگ لطف الله محمدی فرمانده انتظامی کوه‌چنار بیان کرد: ماموران انتظامی کوه چنار هنگام گشت زنی در محور‌های مواصلاتی این شهرستان به یک دستگاه کامیون حامل بار مشکوک و آن را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

او افزود: در بازرسی از این خودرو ۷ هزار و ۱۲۰ پاکت تنباکو میوه‌ای و ۳۴۵ هزار نخ سیگار خارجی قاچاق کشف شد.

فرمانده انتظامی کوه‌چنار با اشاره به اینکه کارشناسان ارزش کالا‌های قاچاق کشف شده را ۲ میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال برآورد کرده‌اند، گفت: در این خصوص یک نفر متهم دستگیر و برای سیر مراحل قانونی تحویل مرجع قضائی شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.