۲۹۰ میلیارد ریال تسهیلات از محل اشتغال روستایی در شهرستان سامان پرداخت شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، کمال اکبریان فرماندار سامان با اشاره به لزوم تلاش برای کاهش نرخ بیکاری گفت: ۱۰۰ درصد اعتبارات اشتغال‌زایی روستایی این شهرستان جذب شده است.

او افزود: ۲۹۰ میلیارد ریال تسهیلات از محل اشتغال روستایی در این شهرستان پرداخت شده است.


بیشتر بخوانید


اکبریان اضافه کرد: مبلغ تسهیلات اشتغال‌زایی چهارمحال و بختیاری چهار هزار و ۸۰۰ میلیارد ریال بوده که از این مبلغ ۲۹۰ میلیارد ریال برابر ۶.۰۴ درصد سهم شهرستان سامان است.

او ادامه داد: از مجموع تسهیلات اشتغال‌زایی روستایی پرداخت شده در شهرستان سامان ۱۱۷ میلیارد ریال به حوزه میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، ۵۸ میلیارد ریال به بخش جهادکشاورزی، ۴۲ میلیارد ریال به مجموعه صنعت، معدن و تجارت و ۵۷ میلیارد ریال به راهداری و حمل و نقل جاده‌ای اختصاص یافت.

اکبریان گفت: هم‌اکنون سقف شهرستانی جذب و پرداخت تسهیلات اشتغال‌زایی روستایی در بخش میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی برداشته شده و امکان افزایش جذب حداقل ۱۰۰ میلیارد ریال تسهیلات دیگر در این حوزه فراهم است.

او افزود: راه‌اندازی ناحیه صنعتی روستایی در روستا‌های شوراب کبیر، محمدآباد و توسعه ناحیه صنعتی شوراب صغیر شهرستان در دستور کار قرار دارد.

اکبریان با اشاره به آغاز عملیات اجرایی احداث شهرک صنعتی تخصصی بادام شهرستان سامان گفت: راه‌اندازی این شهرک صنعتی در افزایش اشتغال، کاهش نرخ بیکاری و رونق اقتصادی منطقه مؤثر خواهد بود.

او ادامه داد: با راه‌اندازی شهرک صنعتی تخصصی بادام شهرستان سامان وضعیت صنعت، کشاورزی و گردشگری در این شهرستان متحول می‌شود.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.