معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: پرورش همزمان ماهیان سردآبی و گرمابی در کارون۴ وارد فاز مطالعاتی شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، الله‌کرم نصیری معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: پرورش همزمان ماهیان سردآبی و گرمابی در کارون ۴ وارد فاز مطالعاتی شد و چنانچه پرورش آزمایشی ماهیان موفقیت‌آمیز باشد مجوز راه‌اندازی این طرح از سوی سازمان محیط زیست دریافت شود.

او افزود: مجری این طرح سازمان دامپزشکی است که با هماهنگی با اداره کل حفاظت محیط‌زیست استان در انتخاب نوع گونه و مباحث تخصصی و فنی آن در حال اجرا است.


بیشتر بخوانید


نصیری در ادامه با انتقاد از حاکم شدن رکود بر نحوه جذب تسهیلات اشتغال روستایی و عشایری در استان اضافه کرد: با وجود ظرفیت‌های بی‌شمار در بخش خدمات و گردشگری استان، جذب تسهیلات اشتغال پایدار روستایی و عشایری در استان در حالت رکود و سکون است و باید بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.

او همچنین بر انتخاب کارشناسان توانمند برای بررسی طرح‌های اشتغالزایی استان در کمیته فنی تاکید کرد و گفت: کارشناسانی که عضو کمیته فنی طرح‌ها هستند باید از شرایط و توانمندی‌های لازم برخوردار باشند تا بتوان طرح‌هایی که از توجیه فنی خوبی برخوردار هستند به مرحله اجرا گذاشته شود.

نصیری افزود: در بخش گردشگری در شهرستان‌های سامان، لردگان و کوهرنگ می‌توان طرح‌های خوبی در روستاها راه‌اندازی کرد و داوطلب هم وجود دارد اما می‌طلبد کارشناسی طرح‌ها بیش از پیش بررسی شود.

او از اعلام آمادگی ۲ سرمایه‌گذار برای راه‌اندازی پارک اوره لردگان نیز خبر داد و اضافه کرد: در حال توان‌سنجی سرمایه‌گذاران هستیم و به محض اینکه سرمایه‌گذار مشخص شود برای دریافت زمین معرفی می‌شود.

نصیری با تاکید بر اعلام زمان خاموشی به واحدهای تولیدی استان از سوی شرکت توزیع نیروی برق، گفت: اگر هماهنگی در این رابطه افزایش پیدا کند و واحدهای تولیدی برنامه‌ریزی کنند خسارت کمتری وارد می‌شود.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.