مدیر امور طیور سازمان جهادکشاورزی استان همدان گفت: با فعالیت ۲۴ واحد پرورش شترمرغ، استان همدان در این زمینه رتبه پنجم را در کشور دارد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، علیرضا قراگوزلو مدیر امور طیور سازمان جهادکشاورزی استان همدان از فعالیت ۲۴ واحد پرورش شترمرغ در استان همدان خبر داد و گفت: همدان در این زمینه استان پنجم کشور است.

او به اثر استفاده از گوشت شترمرغ در کاهش بیماری‌های قلبی و عروقی  اشاره کردو افزود: دراین زمینه در استان همدان به دنبال جذب سرمایه گذار هستیم.

مدیر امور طیور سازمان جهادکشاورزی استان همدان با تاکید بر اینکه افرادی که تمایل به ورود به این عرصه از تولید و اشتغالزایی را دارند، اما سرمایه در گردش مناسبی ندارند می‌توانند به نظام مهندسی شهرستان خود مراجعه کنند، مطرح کرد: در این راستا هماهنگی‌ها و حمایت‌های مناسبی از سرمایه گذاران صورت می‌پذیرد.

قراگوزلو افزود: میانگین وزن تولیدی شترمرغ برابر ۱۱۰ کیلوگرم است که این میزان رقم خوبی در تولید گوشت محسوب می‌شود.

مدیر امور طیور سازمان جهادکشاورزی استان همدان بیان کرد: با تاکید بر اینکه استان همدان در زمینه تولید بوقلمون و شترمرغ از سرمایه گذاران و ورود آن‌ها به این عرصه استقبال می‌کند، عنوان کرد: شهرستان‌های نهاوند و ملایر از جمله شهرستان‌هایی هستند که در استان همدان برای تولید شترمرغ وضعیت مناسب و مساعدتری دارند.

او با  اشاره به اینکه تعداد ۴۲ واحد دامی راکد در سطح استان شناسایی شده است و به دنبال تغیییر کاربری آن‌ها هستیم، اظهار کرد: در طرحی برای فعال کردن این واحد ها نهاده و جوجه‌های بوقلمون را به آن‌ها به صورت امانی تحویل خواهیم داد.

انتهای پیام/د.ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.