مدیر امور طیور سازمان جهاد کشاورزی استان همدان گفت: سه شهرک مخصوص پرورش شترمرغ در شهرستان‌های فامنین، کبودراهنگ و ملایر ساخته می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، علیرضا قره‌گوزلو، مدیر امور طیور سازمان جهاد کشاورزی استان همدان با بیان اینکه سه شهرک مخصوص پرورش شترمرغ در شهرستان‌های فامنین، کبودراهنگ و ملایر ساخته می‌شود گفت: منابع طبیعی برای ساخت این واحد‌ها ۲۰ هکتار اختصاص داده است.

او افزود: در استان همدان ۲۴ واحد پرورش شترمرغ وجود دارد که در واحد‌های صنعتی بیش از ۲ هزار قطعه و در واحد پرواری ۳۱۵ قطعه شترمرغ پرورش داده می‌شود.

مدیر امور طیور سازمان جهاد کشاورزی استان همدان با بیان اینکه در واحد‌های پرورش شترمرغ استان بیش از ۸۰ نفر مشغول به کار هستند افزود: استان همدان به لحاظ تعداد واحد پرورش شترمرغ رتبه پنجم کشور را به خود اختصاص داده است.

قره‌گوزلو فواید صنعتی پرورش شترمرغ را تولید گوشت، چرم و روغن نام برد و ادامه داد: ظرفیت تولید سالانه واحد‌های پرورش شترمرغ استان ۲۵۵ تن گوشت و ۱۲ هزار و ۶۰۰ قطعه جوجه است.

او پرورش شترمرغ را صنعتی پرسود با اشتغال‌زایی بالا عنوان کرد و گفت: شترمرغ پرنده‌ای با ارزش که گوشتش برای دیابتی‌ها مفید و تخم و چرمش در صنایع دستی کاربردی است.

مدیر امور طیور سازمان جهاد کشاورزی استان همدان با اشاره به مزایای پرورش شترمرغ ادامه داد: این حیوان ۴۵ درصد صرفه اقتصادی دارد و از همه اجزای این پرنده همچون گوشت، پوست، پر، استخوان و تخم آن استفاده می‌شود.

قره گوزلو ، پرورش شترمرغ را نسبت به سایر طیور، راحت‌تر عنوان کرد و گفت: برای این کار، سرمایه کمتری نسبت به پرورش مرغ نیاز است و کمتر هم دچار بیماری می‌شود.

او افزود: شترمرغ تا ۵۰ سال عمر اقتصادی داشته و ارزش غذایی گوشت آن هم با کلسترول پایین‌تر از گوشت گاو و آهن و مس بالا قابل توجه است.

مدیر امور طیور سازمان جهاد کشاورزی استان همدان از دیگر مزایای پرورش شترمرغ را مقاومت بالای آن در برابر بیماری‌ها و فقر غذایی ذکر کرد و افزود: تاکنون هیچگونه بیماری مشترک بین انسان و شترمرغ شناخته نشده است.

قره گوزلو افزود: گوشت شتر مرغ مطابق ذائقه مصرف کنندگان گوشت قرمز و در برابر فساد مقاوم است و از بیماری‌های قلبی و عروقی نیز جلوگیری می‌کند.
انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.