مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب بوشهر از مردم این استان خواست با ۱۵ تا ۲۰ درصد صرفه جویی در مصرف آب، این شرکت را در گذر از تنش آبی یاری کنند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، عبدالحمید حمزه‌پور مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر گفت: با توجه به افزایش دمای هوا، میزان مصرف آب در استان به شدت افزایش یافته و مدیریت مصرف آب برای جلوگیری از بروز بحران ضروری است.

او  با بیان اینکه سرانه مصرف آب در شهر‌ها و روستا‌های استان بوشهر بیش از دیگر نقاط کشور است، افزود: شرایط کرونایی، گرمای شدید همراه با شرجی بالا، سبب افزایش مصرف آب در استان شده که لازم است مشترکان با ۱۵ تا ۲۰ درصد صرفه جویی در مصرف آب، ما را برای گذر از تنش آبی تابستان یاری کنند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر با اشاره به کاهش ذخایر منابع آب آشامیدنی استان، ادامه داد: با توجه به اینکه بیش از ۸۵ درصد منابع آب آشامیدنی استان به بارش‌ها وابسته است، کاهش بارندگی سبب افت ذخایر این منابع شده است که برای جبران این مشکل باید صرفه‌جویی آب در دستور کار همه مردم قرار گیرد.


بیشتر بخوانید


حمزه‌پور از مردم خواست، در این شرایط خاص، از مصارف غیرضروری از جمله شستشو خودرو و جلوی در منازل و مغازه‌ها، و آبیاری باغ‌ها و باغچه‌ها با آب آشامیدنی خودداری کنند و با استفاده از شیرهای کاهنده در مصرف آب صرفه جویی کنند.

او در همین حال تاکید کرد: مدیریت مصرف و صرفه جویی، به معنای استفاده نکردن از آب نیست، بلکه به این معنا است که از مایه حیات به درستی استفاده شود.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.