استاندار بر لزوم پایش سیستماتیک و مستمر ذخایر معدنی استان و اکتشافات معدنی برای امکان سنجی احیاء معادن متروکه غیرفلزی تأکید کرد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان، ارسلان زارع ، استاندار گیلان در جلسه شورای معادن استان بر ضرورت رعایت اصول فنی در معادن و بهره برداری بهینه از آن‌ها تأکید کرد و گفت : سازمان نظام مهندسی معدن ، بر فرآیند بهره برداری از معان نظارت دارد ، ولی لازمست روند فنی برداشت مواد معدنی ، به طور دقیق رعایت شود.

 

او انجام صحیح وظایف نظارتی سازمان نظام مهندسی معدن را زمینه ساز به حداقل رسیدن مخاطرات در فعالیت‌های معدنی دانست و تأکید کرد که سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان، در مسیر صدور مجوز‌های جدید برداشت از معادن، با حساسیت و دقت بیشتری اقدام کند.

 

استاندار گیلان بر استفاده از ظرفیت اداره کل زمین شناسی و اکتشافات معدنی گیلان برای امکان سنجی احیاء معادن متروکه غیرفلزی و اخذ نظر کارشناسی این نهاد در خصوص ایمن سازی دکل‌های برق تأکید کرد.

 

توجه به اصل پیشگیری در بهره برداری‌های غیر اصولی از معادن، تهیه بانک اطلاعاتی جامع و انجام مطالعات پژوهشی از دیگر مواردی بود که ارسلان زارع در این جلسه بر آن‌ها تأکید کرد.

 

 

انتهای پیام/م.ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.