استاندار گیلان بر لزوم افزایش میزان نظارت شبکه‌های بهداشت بر سواحل و شناگاه‌های این استان تأکید کرد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، ارسلان زارع، استاندار گیلان در جلسه ستاد استانی مدیریت کرونای این استان بر لزوم رعایت بیشتر شیوه نامه‌های استفاده از سواحل و شناگاه‌ها توسط گردشگران و هم استانی‌ها و نیز افزایش میزان نظارت شبکه‌های بهداشت بر این مناطق تأکید کرد.

او به تغییر رنگ بندی شهرستان ها، افزایش شمار مناطق نارنجی و اضافه شدن رنگ قرمز کرونایی به گیلان اشاره کرد و افزود: این موضوع، نشانه آشکاری از کاهش رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و کم توجهی به توصیه‌های مراقبتی ا‌ست که موضوعی نگران کننده است.

استاندار گیلان با اشاره به افزایش تعداد بیماران سرپایی و بستری شدگان در سراسر کشور اظهار داشت: شیب صعودی برخی استان‌ها، نگرانی‌ها برای آغاز پیک پنجم کرونا را افزایش داده که انتظار می‌رود میزان مراعات دستورالعمل‌ها و همراهی با کادر درمان و پزشکان از سوی مردم مضاعف شود.

زارع ادامه داد: رعایت نکردن دستورالعمل‌ها و افزایش شمار مناطق پرخطر و خیلی پرخطر (شهرستان‌های نارنجی و قرمز) منجر به اعمال محدودیت‌های کرونایی خواهد شد و بر این مبنا پرهیز از سفر‌های برون استانی و تردد‌های درون شهری غیرضرور و جلوگیری از شکل گیری اجتماعات مورد تأکید است.

او همچنین بر انجام تست کرونا عوامل و بازیکنان تیم‌های ورزشی قبل از برگزاری هرگونه مسابقه در مرکز یا شهرستان‌های استان نیز تأکید و تصریح کرد: باید از حضور افراد مشکوک یا مثبت کرونایی در محل مسابقه، جلوگیری و نسبت به قرنطینه و یا بستری آنان اقدام شود.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.