مهم‌ترین حوادث ۲۱ تیرماه سال ۱۴۰۰ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز،  مهم‌ترین حوادث امروز دوشنبه ۲۱ تیرماه سال ۱۴۰۰ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

پژو حامل حشیش در ورودی شیراز توقیف شد

فرمانده انتظامی استان فارس گفت: دیروز ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر موفق شدند در ورودی شیراز ۴۶۸ کیلو حشیش کشف کنند.

سردار رهام‌بخش حبیبی بیان کرد: در راستای مبارزه با قاچاقچیان و سوداگران مرگ، مأموران پلیس مبارزه با مواد مخدر استان با انجام اقدامات فنی و تخصصی مطلع شدند فردی با یک سواری ۴۰۵ قصد انتقال حشیش از سیرجان به شیراز دارد که بررسی موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.

او با بیان اینکه ماموران پس از هماهنگی با مقام قضائی به صورت محسوس و نامحسوس به محور "اصفهان-شیراز" اعزام شدند، گفت: قاچاقچی با مشاهده کارکنان انتظامی بدون توجه به دستور پلیس از محل متواری شد.

فرمانده انتظامی استان فارس با اشاره به اینکه پس از طی مسافتی تعقیب و گریز ماموران موفق شدند خودرو را توقیف و قاچاقچی را نیز دستگیر کنند، گفت: در بازرسی از آن سواری ۴۶۸ کیلو مواد مخدر از نوع حشیش کشف شد.

سردار حبیبی با بیان اینکه متهم برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شد، تأکید کرد: مبارزه بی امان با مواد مخدر و سوداگران مرگ به صورت ویژه در دستور کار پلیس فارس قرار دارد.

ماموران انتظامی فارس ۱۲۷ کیلو تریاک کشف کردند

جانشین فرمانده انتظامی استان فارس گفت: در ورودی شیراز ۱۲۷ کیلو تریاک در بازرسی از یک سواری پراید کشف شد.

سردار یوسف ملک‌زاده اظهار داشت: مأموران پلیس مبارزه با مواد مخدر استان با همکاری کارکنان انتظامی "مرودشت" هنگام کنترل خودرو‌های عبوری در محور "اصفهان-شیراز" به یک سواری پراید مشکوک و دستور ایست را صادر کردند.

او با بیان اینکه راننده بدون توجه به دستور ایست پلیس اقدام به فرار کرد، افزود: پس از طی مسافتی تعقیب و گریز ماموران انتظامی موفق شدند خودرو را توقیف کنند.

جانشین فرمانده انتظامی استان با اشاره به اینکه در بازرسی از این خودرو ۱۲۷ کیلو تریاک کشف شد، افزود: در این خصوص یک قاچاقچی حرفه‌ای دستگیر شد.

سردار ملک‌زاده با بیان اینکه یک سواری پراید که اسکورت محموله بود توقیف و راننده نیز دستگیر شد، عنوان داشت: متهمان برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شدند.

۵۶ نفر شاکی در پرونده کلاهبرداران ۷ میلیاردی

رئیس پلیس فتا استان فارس از دستگیری ۲ نفر خبر داد که با درج آگهی دروغین در شبکه اجتماعی تلگرام اقدام به ۷ میلیارد کلاهبرداری کرده بودند.

سرهنگ حشمت سلیمانی تصریح کرد: مردی میانسال با مراجعه به پلیس فتا اظهار داشت با مشاهده آگهی فروش موبایل به قیمت عمده در شبکه اجتماعی تلگرام مبلغ ۵۰۰ میلیون ریال به عنوان بیعانه پرداخت و پس از آن فرد تبلیغ کننده دیگر جوابگو تماس تلفن نبود که بررسی موضوع در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.

او ادامه داد: کارشناسان پلیس فتا با اقدامات فنی و تخصصی موفق شدند در این خصوص ۲ نفر را شناسایی و آنان را در مخفیگاهشان در شیراز دستگیر کنند.

رئیس پلیس فتا استان گفت: در بررسی‌های بیشتر مشخص شد متهمان با همین شگرد مبلغ ۷ میلیارد ریال از ۵۶ نفر دیگر کلاهبرداری کرده‌اند.

سرهنگ سلیمانی با اشاره به اینکه متهمان در اظهارات خود هدف از این کار را کسب درآمد عنوان کردند، گفت: افراد کلاهبردار در ادامه صحبت‌های خود به این نکته اشاره نمودند که برخی از شهروندان به واسطه قیمت پایین و به دلیل طمع ورزی و از روی اعتماد نا به جا، اقدام به واریز وجه به عنوان پیش پرداخت می‌کنند.

این مقام سایبری با اشاره به اینکه متهمان برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شدند، تصریح کرد: کاربران هرگز فریب اینگونه آگهی‌ها را نخورند و تا زمان دریافت کالا و یا انجام خدمات از طرف فرد درج کننده، مبلغ یا مبالغی را واریز نکنند.

او عنوان داشت: شهروندان در صورت مواجهه با هرگونه موارد مشکوک در فضای مجازی می‌توانند موضوع را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس cyberpolice.ir و یا با شماره تماس ۰۹۶۳۸۰ با کارشناسان در میان بگذارند.

دستگیری سارقان احشام در فارس

رئیس پلیس آگاهی استان فارس از دستگیری سارقان احشام و کشف ۲۵ فقره سرقت در سطح استان خبر داد.

سرهنگ کاووس حبیبی اظهار داشت: به دنبال سرقت‌های احشام در سطح استان فارس، رسیدگی به پرونده در دستور کار کارآگاهان پلیس آگاهی استان فارس قرار گرفت.

او گفت: در بررسی‌های لازم مشخص شد که سارقان در ساعات پایانی شب از گله دانی‌هایی که فاقد نگهبان و سیستم امنیتی نظیر دوربین مداربسته و آژیر خطر می‌باشد، اقدام به سرقت از دامداران می‌کرده اند.

رئیس پلیس آگاهی استان فارس افزود: در ادامه، کارآگاهان پلیس موفق شدند با انجام اقدامات فنی و پلیسی و تحقیقات میدانی ۵ نفر شامل سر شبکه این باند سارقان و همدستان وی را شناسایی و طی چند عملیات جداگانه آن‌ها را دستگیر کنند.

سرهنگ حبیبی تصریح کرد: سارقان در بازجویی‌های تخصصی و پلیسی به ۲۵ فقره سرقت احشام در سطح استان فارس اعتراف کردند.

او به شهروندان توصیه کرد: دامداران برای پیشگری از سرقت از نگهبان شب، نصب سیستم‌های هشدار دهنده و آژیر خطر، دوربین مدار بسته و... استفاده کنند ودر صورت مشاهده موارد مشکوک، مراتب را از طریق پلیس ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

پرندگان شکارشده به دامان طبیعت بازگشتند

فرمانده انتظامی اقلید از شناسایی و دستگیری یک شکارچی غیرمجاز و کشف ۸ پرنده از نوع "ترقه و کبک" در این شهرستان خبرداد.

سرهنگ مراد صارمی بیان کرد: در پی کسب خبری مبنی بر اینکه فردی به هویت مشخص در منزل خود اقدام به نگهداری پرنده‌های شکار شده می‌کند، بررسی موضوع در دستور کار ماموران پلیس امنیت عمومی قرار گرفت.

او افزود: ماموران پلیس با همکاری اداره محیط زیست پس از هماهنگی با مقام قضائی به محل مورد نظر اعزام و موفق شدند متهم را در مخفیگاهش دستگیر و ۸ پرنده از نوع "ترقه و کبک" کشف کنند.

فرمانده انتظامی اقلید خاطر نشان کرد: متهم با پرونده متشکله تحویل مراجع قضایی و پرندگان مکشوفه جهت رهاسازی در طبیعت به اداره محیط زیست تحویل شد.

خاموشی ۱۷ دستگاه ماینر قاچاق در کازرون

فرمانده انتظامی شهرستان "کازرون" از کشف ۲۶ دستگاه استخراج ارز و پاور قاچاق به ارزش ۶ میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال خبر داد.

سرهنگ اسماعیل زراعتیان اظهار داشت: در پی گزارش واصله مبنی بر استفاده غیرمجاز از دستگاه‌های استخراج ارز دیجیتال در چند منزل و یک مغازه در محلات شهرستان کازرون، بررسی موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران انتظامی این فرماندهی قرار گرفت.

او افزود: ماموران پس از هماهنگی با مراجع قضائی با همکاری نماینده اداره برق از ۶ محل مورد نظر بازرسی که ۱۷ دستگاه ماینر و ۹ پاور قاچاق که در حال استفاده بود کشف کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان کازرون با اشاره به اینکه کارشناسان ارزش دستگاه‌های کشف شده را ۶ میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال برآورد کردند، اظهار داشت: در این رابطه ۵ نفر دستگیر و پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی معرفی شدند.

کشف اموال مسروقه در کمتر از ۲۴ ساعت در مرودشت

فرمانده انتظامی مرودشت از دستگیری سارق مغازه و کشف اموال مسروقه در کمتر از ۲۴ ساعت در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ فرشید زینلی بیان کرد: در پی وقوع یک فقره سرقت مغازه با شگرد بازکردن قفل با شاه کلید، موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران کلانتری ۱۱ انقلاب قرار گرفت.

او افزود: ماموران دایره تجسس کلانتری ۱۱ انقلاب در ادامه تحقیقات خود و در بازدید از محل وقوع جرم با اقدامات فنی رد پای احدی از سارقان سابقه دار و حرفه‌ای در صحنه سرقت را بدست آوردند.

فرمانده انتظامی مرودشت تصریح کرد: ماموران پس از هماهنگی با مقام قضائی موفق به دستگیری سارق و کشف اموال مسروقه اعم از ریسیور دوربین مدار بسته مغازه، ابزار آلات و... شدند.

سرهنگ زینلی خاطر نشان کرد: متهم پس از تشکیل پرونده برای انجام مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شد.

۱۵۰ کیلو گوشت غیر بهداشتی و فاسد در آباده کشف شد

فرمانده انتظامی آباده گفت: در بازرسی از یک سواری پژو پارس ۱۵۰ کیلوگرم گوشت گاو و بوقلمون فاسد و غیر بهداشتی کشف شد.

سرهنگ سیدابوالفضل مسعودی بیان کرد: در پی اخبار واصله مبنی بر اینکه یک سواری پژو پارس اقدام به حمل گوشت احشام فاسد و غیر بهداشتی از شیراز به طرف شهرستان آباده می‌کند که بررسی موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران انتظامی قرار گرفت.

او افزود: ماموران با هماهنگی مقام قضایی نسبت به ایست و بازرسی مقطعی در محور مواصلاتی "شیراز-اصفهان" اقدام و سواری پژو پارس را شناسایی و آن را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

فرمانده انتظامی آباده با بیان اینکه در بازرسی از این خودرو، ۱۵۰ کیلوگرم گوشت گاو و بوقلمون فاسد و فاقد مجوز بهداشتی کشف شد، گفت: در این خصوص یک نفر دستگیر و برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شد.

سرهنگ مسعودی بیان کرد: جا‌به‌جایی اینگونه محموله‌ها باید با مجوز حمل انجام شود و نیروی انتظامی با هرگونه اخلال در سلامت غذایی شهروندان با جدیدت برخورد می‌کند.

دستگیری ۲ سارق با ۱۶ فقره سرقت در لامرد

جانشین فرمانده انتظامی شهرستان لامرد از دستگیری ۲ سارق و کشف ۱۶ فقره سرقت کابل و تجهیزات مخابراتی خبر داد.

سرهنگ بهادر رزمجویی اظهار داشت: در پی وقوع چند فقره سرقت کابل و تجهیزات مخابراتی در بخش "اشکنان" شهرستان لامرد رسیدگی به موضوع در دستور کار ماموران پلیس آگاهی قرار گرفت.

او افزود: ماموران با تلاش‌های شبانه روزی و اقدامات فنی و پلیسی موفق شدند ۲ سارق سابقه دار را در این خصوص شناسایی و طی یک عملیات غافلگیرانه آنان را دستگیر کنند.

جانشین فرمانده انتظامی شهرستان لامرد با بیان اینکه در بازجویی انجام گرفته متهمان به ۱۶ فقره سرقت کابل و تجهیزات مخابراتی اعتراف کردند، گفت: این سارقان حرفه‌ای پس از سیر مراحل قانونی روانه زندان شدند.

افزایش ۱۰۰ درصدی کشف احشام قاچاق در فسا

فرمانده انتظامی فسا در نشست مشترک با اداره دامپزشکی و جهاد کشاورزی، از افزایش ۱۰۰ درصدی کشف دام قاچاق امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل خبر داد.

سرهنگ محمدهاشم قسام بیان کرد: امسال ۶۳۳ راس احشام قاچاق در شهرستان فسا کشف شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۰۰ درصد افزایش داشته است.

او با اشاره به ضرورت ساماندهی اقدامات در راستای کوتاه کردن دست سودجویان در این حوزه، افزود: افزایش قیمت گوشت قرمز از مهمترین پیامد‌هایی است که قاچاق دام را با خود به دنبال دارد که اجرای صحیح قوانین و ضوابط اختصاصی خرید، فروش، حمل و نگهداری دام زنده در جلوگیری از قاچاق دام موثر خواهد بود.

فرمانده انتظامی فسا اظهار کرد: با توجه به اینکه فسا از قطب‌های مهم دامپروری در استان است ضرورت دارد که رسیدگی به مشکلات دامداران به صورت جدی در دستور کار مسئولین قرار بگیرد.

در داراب ۷۸ کیلو تریاک کشف شد

فرمانده انتظامی داراب از کشف ۷۸ کیلو تریاک در عملیات ضربتی ماموران انتظامی این شهرستان خبر داد.

سرهنگ علیرضا نوشاد بیان کرد: در راستای مبارزه با قاچاقچیان و سوداگران مرگ، ماموران انتظامی داراب حین گشت زنی در محور‌های خاکی منتهی به این شهرستان به ۲ دستگاه موتورسیکلت و پژو ۴۰۵ که در اطراف مناطق کوهستانی در حال تردد بودند مشکوک و دستور ایست را صادر کردند.

او افزود: قاچاقچیان بدون توجه به ایست پلیس متواری و با توجه به تاریکی هوا و کوهستانی بودن منطقه راننده پژو خودرو را رها و فرار کرد.

فرمانده انتظامی داراب با بیان اینکه ماموران انتظامی در این راستا موفق شدند یک دستگاه موتورسیکلت را توقیف و راکب آن را نیز دستگیر کنند، گفت: در بازرسی از خورجین موتورسیکلت و سواری پژو، ۷۸ کیلو تریاک کشف شد.

سرهنگ نوشاد با بیان اینکه تلاش برای دستگیری راننده پژو ادامه دارد، تصریح کرد: راکب موتورسیکلت پس از سیر مراحل قانونی روانه زندان شد.

کشف تریاک در سپیدان 

فرمانده انتظامی شهرستان سپیدان از کشف ۵۷ کیلوگرم تریاک خبر داد.

سرهنگ احمد فداکار بیان کرد: در راستای طرح برخورد با سوداگران مرگ، ماموران انتظامی "سپیدان" حین کنترل خودرو‌های عبوری به یک سواری پژو پارس مشکوک و دستور ایست را صادر کردند.

او افزود: راننده بدون توجه به ایست پلیس متواری و با توجه به کوهستانی بودن منطقه ۶ بسته مواد مخدر به بیرون پرتاب و فرار کرد.

فرمانده انتظامی شهرستان سپیدان با بیان اینکه تلاش برای دستگیری راننده قاچاقچی و خودرو وی در دستور کار قرار دارد، گفت: در پاکسازی از محل تردد ۵۷ کیلو مواد مخدر از نوع تریاک کشف شد.

حریق منطقه بهرام‌گور به موقع مهار شد

رئیس پارک ملی قطروئیه در شهرستان نی‌ریز، با تایید خبر وقوع حریق در منطقه حفاظت شده بهرام گور، اعلام کرد که این آتش سوزی به موقع مهار شده است.

مهدی پور گفت: حوالی ساعت ۱۷ عصر روز یکشنبه ۲۰ تیرماه، گزارشی مبنی بر وقوع آتش سوزی در منطقه حفاظت شده بهرام گور دریافت و بلافاصله اقدامات آغاز شد.

او گفت: بعد از دریافت گزارش آتش سوزی، ضمن هماهنگی با مدیریت بحران فرمانداری و همچنین منابع طبیعی شهرستان نی‌ریز، نیرو‌های مردمی منطقه و واحد یگان حفاظت محیط زیست قطرویه به محل نظر اعزام شدند.

این مقام مسئول با بیان اینکه آتش‌سوزی منطقه بهرام گور، تا ساعت ۱۹ مهار شد، گفت: این آتش سوزی با همکاری پرسنل منابع طبیعی و آبخیزداری، ماموران محیط زیست قطروئیه، نماینده انجمن زیست بوم مشکان و نیرو‌های مردمی منطقه، به موقع مهار شد.

مهدی‌پور وسعت محدوده آتش سوزی را حدود ۳ هکتار برآورد و اضافه کرد: بعد از مهار آتش، برای اطمینان خاطر، پایش منطقه با حضور نیرو‌های حفاظت محیط زیست و تا پایان شب، انجام و از اطفای کامل آتش، اطمینان حاصل شد.

آتش نشانان شیراز فرشته نجات ۲ شهروند شدند

در پی آتش‌سوزی یک مغازه و گرفتار شدن ۲ شهروند شیرازی در میان دود، آتش‌نشانان جان آن‌ها را از مرگ حتمی نجات دادند.

 محمد هادی قانع رییس سازمان آتش‌نشانی شیراز در خصوص این حادثه گفت: ساعت ۱۳ و ۵ دقیقه ظهر امروز یک مورد آتش سوزی در مغازه‌ای واقع در خیابان ملاصدرا با کاربری فروش کیف و کفش به سامانه ۱۲۵ سازمان گزارش داده شد.

قانع افزود: با توجه به موقعیت حادثه، ترافیک سنگین در خیابان، و حبس دو شهروند در محل حادثه، خودرو‌های امدادی از نزدیک‌ترین محل با سرعت عمل و مدیریت عملیات خود را به محل حادثه رساندند.

او ادامه داد: با رسیدن نیرو‌های امدادی و بررسی محل مذکور مشاهده شد حریق از طبقه دوم یک مغازه فروش کیف و کفش شروع شده و به سرعت در حال گسترش است.

رییس سازمان آتش‌نشانی شیراز با اشاره به عدم مسیر دسترسی به صورت راه پله به طبقه دوم این مغازه و وجود یک بالابر غیر ایمن در محل گفت: دو نفر از شهروندان به صورت خودجوش جهت اطفای شعله‌های آتش در این مغازه اقدام کرده که یک نفر از آن‌ها در هنگام استفاده از بالابر جهت دسترسی به شعله‌های آتش از ناحیه پا در میان سقف مغازه و بالابر گرفتار می‌شود و دود غلیظ ناشی از حریق وی را در وضعیت بسیار خطرناکی قرار داده بود.

قانع ادامه داد: شهروند دیگری نیز در به دلیل گسترش حریق و اتصالی در سیم کشی مغازه در هنگام اقدام جهت اطفای حریق دچار برق گرفتگی شده بود.

این مقام مسئول اظهار داشت: تیم‌های امدادی و اطفایی سازمان آتش‌نشانی نشانی با تجهیزات مخصوص وارد عمل شده و دریک عملیات ویژه ضمن راه یابی به طبقه دوم، همزمان با اطفای شعله‌های آتش سریعا فرد آسیب دیده در بالابر را با برش سیم‌های بکسل رها سازی و از مغازه خارج کردند.

قانع با بیان اینکه هردو شهروند گرفتار در شعله‌های آتش (دو مرد ۳۰ و ۴۲ ساله) توسط آتش نشانان از محل خارج شدند، افزود: مصدومان که در این حادثه با مرگ فاصله‌ای نداشتند برای بهبودی کامل در اختیار امداد گران اورژانس قرار گرفتند.

این آتش‌سوزی سرانجام با تلاش مستمر آتش‌نشانان با بکارگیری چند رشته لوله آبدهی آتش‌نشانی قبل از سرایت به طبقه اول مغازه مهار و کاملا خاموش شد.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار