معاون امور اسناد سازمان ثبت اسناد و املاک کشور گفت: یک فرهنگ غلطی در میان مردم غالب است که تنظیم وکالتنامه رسمی، یک سند رسمی است در صورتیکه این طور نیست و قولنامه، مالکیت محسوب نمی‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز،مهدی اقبال معاون امور اسناد سازمان ثبت اسناد و املاک کشور گفت:طبق ماده ۱۲۸۷ قانون مدنی و الزام قانونگذار، تمام اسناد رسمی باید در دفاتر اسناد رسمی تنظیم شود.

او افزود: متاسفانه آمار سامانه‌های سازمان ثبت اسناد کشور، بیانگر آن است که بیشترین سند‌های رسمی تنظیم شده همین وکالتنامه هاست و خیلی از پرونده‌ها در محاکم قضایی ناشی از تنظیم وکالتنامه است.

اوگفت: در راستای اجرای شعار سال و به جهت کاهش رفت و آمد‌های اداری، در ماه‌های پیش رو برخی از خدمات سازمان ثبت نیز برون سپاری خواهد شد.

معاون امور اسناد سازمان ثبت اسناد و املاک کشور گفت: ایجاد سامانه مالکیت مستقل در رابطه با اسناد خودرو که ملاک استعلام مراجع قضائی و اجرایی و ثبتی خواهد بود در دستور کار سازمان قرار دارد. وی گفت: هم اکنون شورای عالی ثبت، مِلاک مالکیت افراد در وسائط نقلیه را، ثبت معاملات در دفاتر اسناد رسمی می‌داند.

در این جلسه محمود حسن زاده ریاست کانون سردفتران و دفتریاران استان آذربایجان شرقی هم، ضمن تبیین وضعیت فعلی برگزاری آزمون سردفتری، بر رعایت نصاب‌های قانونی، اقتصادی و جمعیتی در این رابطه همچنن لحاظ نمودن سوابق سردفتران و شرایط آن‌ها در اجرای بخشنامه نقل و انتقال تاکید کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.