نماینده مردم بناب در مجلس گفت: امروزه با معضلات اقتصادی مواجه هستیم و گرانی، تورم و عدم ثبات قیمت‌ها و اقتصاد شرطی، کمر همه مردم ایران را شکسته است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران  جوان از تبریز،محمد باقری‌بنابی نماینده مردم بناب در مجلس  ضمن تبریک فرارسیدن سالروز تاسیس نهاد شورای نگهبان، خطاب به هیات رئیسه، نمایندگان و نخبگان ایران اسلامی، اظهار داشت: در آستانه گام دوم انقلاب که رهبر معظم انقلاب خطوط کلی آن را ترسیم کردند نیازمند طرحی نو هستیم و مشکلات موجود تردیدی در این امر باقی نمی‌گذارد.

او گفت: هر انسانی و هر نظام سیاسی نیاز به تحول و تجدید نظر دارد تا بتواند به قول مولایمان امیر المومنین علی (ع) فرزند زمانه خود باشد. در حالی وارد گام دوم انقلاب می‌شویم که تجربه ارزشمند ۴۰ سال حکومت و اداره کشور را پشت سر خود داریم، تجربه‌ای ۴۰ ساله که می‌تواند در سال‌های آینده درس‌های بزرگی در اختیار ما قرار دهد.

او ادامه داد: در میان درس‌های مهمی که باید از ۴۰ سال گذشته یاد بگیریم، موضوع و مقوله تصمیم‌گیری جمعی در اداره کردن کشور است. واقعیت این است که تجربه مردم‌سالاری دینی تجربه جدیدی در تاریخ ماست که با درایت و تیز بینی امام خمینی (ره) بنیان گذاشته شد و به دست خلف صالح ایشان بسط و گسترش یافت.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم تصریح کرد: رکن اصلی این نوع نظام سیاسی تصمیم‌گیری جمعی بعد از مشورت و رایزنی‌ها و بررسی‌های مختلف در داخل حکومت و نیز در ارتباط مردم با حکومت است، اما اتخاذ تصمیم‌های جمعی الزامات خاص خود را دارد و نه تنها نیازمند توجه به ابعاد مختلف یک موضوع و نیز نظرات متخصصان امر است بلکه لازم است تصمیم درست را در زمان درست بگیریم و تعلل و کوتاهی نکنیم.

باقری‌بنابی افزود: تصمیم‌های مرتبط با معضلات اقتصادی زمانی ارزشمند است که مانع تبدیل معضل به بحران شود. تصمیم درست اگر در زمان درست و به موقع گرفته نشود نوشداروی پس از مرگ خواهد بود.

عضو مجمع نمایندگان استان آذربایجان‌شرقی در مجلس شورای اسلامی، خطاب به نمایندگان، گفت: همه ما در این خانه ملت جمع شده‌ایم تا به وکالت از مردم و کسانی که به ما رأی داده‌اند هم درست تصمیم بگیریم و هم پیش از فوت وقت تصمیم مؤثری بگیریم.

نماینده مردم بناب در مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: ارتباط مستقیم و بی‌واسطه با مردم باعث می‌شود مشکلات آن‌ها را نه از طریق فضا‌های مجازی و اتاق‌های دربسته بلکه بدون واسطه درک کنیم. مردم مدام و صادقانه از ما می‌پرسند آن بالا چه خبر است؟ چرا تصمیم‌های لازم گرفته نمی‌شود؟ در پس این حرف ساده درس‌های بزرگی نهفته است. امروز و در مجلس یازدهم و در آغاز ۴۰ سالگی دوم انقلاب باید تصمیم‌های بزرگی بگیریم، تصمیم‌هایی که‌ای بسا در نگاه اول دشوار و حتی ناممکن جلوه می‌کنند.

او  ادامه داد: امروز همه ما اذعان داریم با معضلات اقتصادی مواجه هستیم. گرانی و تورم و عدم ثبات قیمت‌ها و اقتصاد شرطی، کمر همه مردم ایران را شکسته است. اما در عین حال می‌دانیم این معضلات فقط ریشه در خود اقتصاد ندارد بلکه در همان حال نشأت گرفته از حوزه‌های دیگر هم هست.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم تصریح کرد: منابع تولید نابرابری اقتصادی همچنان وجود دارند و در چنین شرایطی مبارزه با فساد، مبارزه با معلول‌ها و نه علت‌ها است. اگر تصمیم‌های مرتبط با اجرای اصل ۴۴ و خصوصی سازی درست و به موقع اتخاذ میشد‌ای بسا بخشی از مشکلات کنونی وجود نداشت. نه تنها در اقتصاد بلکه در جا‌های دیگر هم تصمیم‌های غیر تخصصی، تصمیم‌های دیرهنگام، تصمیم‌های محدود بی توجه به مصلحت و خیر جمعی آسیب زا بوده است.

باقری بنابی افزود: اجازه دهید به مورد قانون انتخابات اشاره کنیم. سالهاست دلسوزانی از نهاد‌های مختلف می‌گویند قانون فعلی انتخابات محل اشکال است، تا جایی که تبعات آن حتی در بررسی اعتبارنامه نمایندگان دامن گیر مجلس است.

عضو مجمع نمایندگان استان آذربایجان شرقی در مجلس شورای اسلامی گفت: اگر همگان به ضرورت اصلاح قانون انتخابات اذعان دارند چرا در تصمیم گیری تأخیر داریم و کشور و نظام و مردم را از این بابت متضرر می‌کنیم؟ به نظرم تا زمانی که قانون انتخابات اصلاح نشده و انتخابات حزبی و استانی نشده است مشکلات قانون انتخابات و به تبع آن مشکلات اقتصادی و اجتماعی حل نخواهد شد.

او اظهار کرد: تأخیر در تصمیم گیری در سطوح بالای کشور و در سطح کلان باعث بروز مشکلات در سطح استان‌ها و شهرستان‌ها می‌شود و ما نمایندگان شهرستان‌ها این مشکلات را با تمام وجود درک می‌کنیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.