اگر پول خرید انبه دارید، نگران کرونایی بودنش نباشید!

مدیر گروه بهداشت محیط مرکز بهداشت اصفهان در خصوص انتقال کرونا از طریق مصرف انبه توضیح داد.

نوروزعلی اسماعیلی رئیس اتحادیه میوه و سبزی فروشان اصفهان، در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، با اشاره به مطرح بودن انتقال کرونا از انبه های آلوده، گفت: چند روزی است میان مردم خبرهایی در مورد کرونایی بودن انبه ها دست به دست می شود و این خبرها به ما نیز رسیده است ولی تایید یا تکذیب اینگونه خبرها با مسئولان بهداشت است و ما نمی توانیم تایید یا تکذیبی داشته باشیم.

او افزود: قیمت انبه هر روز  در بازار افزایش پیدا می‌کند و موضوع کاهش قیمت انبه به علت کرونایی بودن صحت ندارد در حال حاضر قیمت انبه در بازار  ۳۸ هزار تومان است، انبه های وارداتی از کشور پاکستان وارد کشور می شوند، درست است که این کشور در زمینه بهداشت رشد چشمگیری نداشته اما نمی توان صد در صد ادعا کرد که خوردن انبه باعث ابتلا به کرونا می شود.

رئیس اتحادیه میوه و سبزی فروشان اصفهان بیان کرد:  انبه‌های وارداتی باید بعد از ورود قرنطینه شوند، اما نمی‌دانیم این قرنطینه انجام می‌شود یا خیر، مراکز بهداشت باید در این رابطه پاسخگو باشند و حال که اینگونه خبرها میان مردم پراکنده شده  انبه‌های وارداتی را تحت آزمایش و نظارت قرار دهند.

آلودگی انبه‌های وارداتی، فقط درحد شایعه است

سید مهدی میرجهانیان مدیر گروه بهداشت محیط مرکز بهداشت اصفهان، در گفتگو با خبرنگار ما گفت: انتقال کرونا از میوه و چنین محصولاتی به هیچ عنوان امکان ندارد، کرونا یک ویروسی است که برای انتقال نیاز به محیط زنده دارد، همچنین با شستشوی مناسب هرگونه میوه انواع آلودگی ها از آن برطرف می شود.

او افزود:  هیچ مدرک مثبتی از سازمان جهاد کشاورزی و  ارگان دیگری در رابطه با آلودگی میوه‌ها وجود ندارد، مردم نباید با در نظر گرفتن شایعات از مصرف میوه ها که حاوی انواع ویتامین ها هستند خودداری کنند، از لحاظ علمی نیز انتقال آلودگی‌ از  میوه ها مردود است.

انتهای پیام/ص

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.