نیرومند از آغاز توزیع بیش از ۱۰ هزار تن جو میان دامداران به منظور سرپا نگه داشتن صنعت دامپروری در خوزستان خبر داد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، عبدالامیر نیرومند معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان گفت: کار توزیع ۱۰ هزار تن جو با قیمت مصوب بین دامداران استان با همکاری شرکت پشتیبانی امور دام به منظور سرپا نگه داشتن صنعت دامپروری خوزستان در شرایط سخت خشکسالی آغاز شد.

او افزود: همچنین توزیع بیش از ۶ هزار تن ذرت دانه‌ای و ۳ هزار تن کنجاله سویا از بندر امام خمینی از سوی اتحادیه دامداران استان شروع شده است.

نیرومند به دریافت سهمیه ویژه نهاده دامی به منظور تولید بیش از ۲۰ هزار تن خوراک آماده دام (کنسانتره دامی) با استفاده از توان کارخانه‌های خوراک دام استان اشاره کرد و اظهار داشت: به منظور بهره‌برداری و استفاده از سرشاخه‌های سبز نیشکر تولیدی و پیت و باگاس موجود، با همه کشت و صنعت‌های نیشکر فعال در استان هماهنگی لازم به عمل آمده است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان در ادامه بیان کرد: هماهنگی‌های لازم با انجمن کارخانه‌های آرد استان به منظور از سرگیری توزیع سبوس گندم بین دامداران با همان قیمت مصوب قبلی از هفته آینده صورت گرفته است.

این مقام مسئول به پیگیری تامین آب بهداشتی دامی به منظور کاهش تنش آبی دامداران نیز اشاره و ادامه داد: بدین منظور با سازمان برنامه و بودجه استان و مدیریت بحران استانداری برای تخصیص ۳۰ میلیارد ریال اعتبار ویژه به شرکت آب و فاضلاب استان به منظور توزیع آب روستایی و دامی با تانکر هماهنگی صورت گرفت و برای ایجاد استخر‌های شنای گاومیش در حاشیه و کف بستر رودخانه کرخه پیگیری‌های لازم انجام شده است.

او اذعان داشت: همه این فعالیت‌ها و اقدام‌های انجام شده با تشکیل کارگروه استانی مدیریت بحران بخش کشاورزی با حضور همه سازمان‌ها و شرکت‌های تابعه بخش کشاورزی و همچنین تشکیل کارگروه‌های شهرستان‌های مدیریت بحران بخش کشاورزی، با جدیت در حال پیگیری است.

انتهای پیام/ن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.