دریس گفت: سیلوی ۷۰ هزار تنی ذخیره غلات در مجتمع بندری امام خمینی (ره) به منظور نگهداری و تخلیه غلات مجددا به مدار بهره‌برداری بازگشت.

عادل دریس مدیرکل بنادر و دریانوردی خوزستان و مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندرامام خمینی (ره) در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، گفت: به دنبال پهلوگیری یک فروند کشتی حامل ۶۴ هزار و ۵۰۰ تن حامل ذرت و جو و انتقال محموله آن به سیلوی ۷۰ هزار تنی، عملیات بهره‌برداری از آن پس انجام برخی بهسازی‌ها از سرگرفته شد.

او با اشاره به پیگیری‌ها و برنامه‌ریزی‌های واحد امور بندری و اقتصادی این اداره کل به منظور بهره‌گیری از کندوی سیلوی ذخیره غلات وارداتی پس از ۴ سال، افزود: استفاده بهینه از اماکن بندری، نگهداری مطلوب کالا‌های فسادپذیر و همچنین تسریع در روند تخلیه و خروج کالا‌های اساسی از عمده دلایلی بود که موجب شد بهره‌گیری مجدد از سیلوی ذخیره ۷۰ هزار تنی در دستور کار قرار گیرد.

منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی (ره) با برخورداری از تجهیزات پیشرفته و پرقدرت و با ظرفیت سالانه ۵۰ میلیون تن به طور بی‌وقفه در همه ایام سال پذیرای شناور‌های پهن پیکر و حامل کالا‌های اساسی است و به عنوان کانون تخلیه و بارگیری این نوع کالاها، نقشی مهمی در زنجیره تأمین کالا و امنیت غذایی کشور ایفا می‌کند.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.