محمد صالح جوکار با اشاره به اینکه رویکرد مجلس تقویت صنعت گردشگری است، گفت: یزد باید هرچه سریعتر جایگاه خود را در صنعت گردشگری پیدا کند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد،  محمدصالح جوکار دبیر فراکسیون گردشگری مجلس شورای اسلامی امروز در نشست با رئیس و دبیر کارگروه مشورتی گردشگری نماینده مردم یزد، اشکذر و بخش ندوشن در مجلس شورای اسلامی با گرامیداشت ۱۸ تیر سالروز ثبت جهانی بافت تاریخی یزد،گفت: ثبت جهانی بافت تاریخی ظرفیتی بسیار خوب برای توسعه صنعت گردشگری استان است.

او افزود: با بیان اینکه مجلس یازدهم بنای خود را بر تقویت صنعت گردشگری گذاشته است، عنوان کرد:  لازم است یزد جایگاه خود را با توجه به ظرفیت‌ها و پتانسیل‌ها در صنعت گردشگری پیدا کند.

دبیر فراکسیون گردشگری مجلس شورای اسلامی ادامه داد: به طور قطع این اقدام برای استان یزد یک ظرفیت ارزشمند است که می‌تواند زمینه توسعه هرچه بیشتر صنعت گردشگری استان را فراهم کند، اما اگر به آن توجه نکنیم، بسیار متضرر می‌شویم.

جوکاربا تاکید بر اینکه به گردشگری باید به عنوان یک صنعت آینده‌ساز توجه کنیم، اظهار داشت: با وجودی که شرایط فعلی برای گردشگری چندان مطلوب نیست، اما نباید از این صنعت غفلت شود.

رئیس مجمع نمایندگان استان یزد ادامه داد: در حال انجام فعالیت‌هایی هستیم که علاوه بر ترویج فرهنگ گردشگری و توجه به این صنعت، زیرساخت‌های مورد نیاز هم فراهم شود تا در نهایت این صنعت به معنای واقعی خودش شکل بگیرد.

 

جوکار با بیان اینکه در این مسیر موانعی وجود دارد که باید رفع شود، ادامه داد: اگر واقعاً می‌دانستیم در آینده این صنعت می‌تواند تا چه حد تولید ثروت داشته باشد و چه نقش مهمی در بحث فرهنگ داشته باشد، همه برای توسعه آن تلاش می‌کردیم.

او افزود: فراکسیون گردشگری مجلس توانسته حمایت‌ها و نظراتی را در حوزه‌های مختلف برای توسعه صنعت گردشگری استان یزد کسب کند و اکنون نیازمند همفکری بیشتر در استان برای این منظور هستیم.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.