فرماندار جوانرود این شهرستان را از لحاظ منابع آبی فقیر دانست و گفت : در حال حاضر ۲۰ درصد منابع آبی شهرستان خشک شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، رستگار یوسفی فرماندار جوانرود گفت : چشمه‌های تامین آب شرب ۲۰ روستای بخش کلاشی خشک شده و در مجموع ۳۵ روستای شهرستان جوانرود دارای تنش آبی است.

او گفت : ۲۰ روستای شهرستان جوانرود، با پنج هزار نفر جمعیت به دلیل تنش بالای آبی با خطر مهاجرت و تخلیه مواجه هستند.

فرماندار جوانرود ادامه داد: هم اکنون، شهر جوانرود ۷۰ لیتر در ثانیه کمبود آب شرب دارد و انتظار این است در توزیع اعتبارات کمک شود.

یوسفی احداث سد «نوئل» را راهکاری اساسی برای تامین آب پایدار شهرستان جوانرود عنوان کرد.

او افزود: در پارسال هفت هزار و ۴۰۰ تن گندم از کشاورزان جوانرود خریداری شد، اما در امسال به دلیل کاهش بارندگی ها، به ۲ هزار و ۵۰۰ تن کاهش پیدا کرده است.

فرماندار جوانرود گفت: با این بحران کم آبی، کل باغات این شهرستان، تحت تاثیر قرار گرفته شده و در اردیبهشت امسال، نیاز‌های شهرستان را برای رفع مشکل کم آبی باغات، با اعتبار ۱۰ میلیارد تومان به استان اعلام کردیم.

رفع کم آبی و تامین آب شرب

فرماندار شهرستان ثلاث‌باباجانی گفت: برای رفع کم آبی و تامین آب شرب پایدار شهر‌های تازه‌آباد و میرآباد این شهرستان حفر ۲ حلقه چاه ضروری است.

یدالله شکری افزود: اجرای خط دوم «میرهومر» برای تقویت شهر تازه آباد و روستا‌های طول خط از دیگر پروژه‌هایی است که باید در دستور کار قرار گیرد.

او افزود: زیرپوشش قرار گرفتن ۲۱ روستای بخش مرکزی، هفت روستای بخش زمکان و ۱۸ روستای بخش ازگله از دیگر مشکلاتی است که روستا‌های این شهرستان با آن مواجه هستند.

فرماندار ثلاث باباجانی بر رفع مشکلات حقوقی خط انتقال آب روستای قلقله، تامین آب شرب روستا‌های چم زرشک علیا و سفلی و اسپری و آبرسانی به روستا‌های جابجا شده بعد از زلزله تاکید کرد.

شکری ادامه داد: ۱۷ روستای بخش ازگله به صورت سیار آبرسانی می‌شود که جوابگو نیست و باید تقویت شود.

او گفت: رفع مشکل قطعی برق مجتمع مامیشان، اخذ انشعاب از مخزن بمو به سمت مخزن صیدخان در شهر ازگله، ارتقا ایستگاه پمپاز مجتمع مامیشان از ۱۴ لیتر به ۲۵ لیتر در ثانیه، اجرای شبکه توزیع در شهر ازگله و استقرار نمایندگی آبفا در این شهر و آبرسانی به هشت روستای بخش ازگله از مهمترین مطالبات مردم این بخش است.

تزریق ۲ هزار و ۵۴۹ دُز واکسن کرونا در سرپل ذهاب

رئیس شبکه بهداشت و درمان سرپل‌ذهاب گفت: تاکنون ۲ هزار و ۵۴۹ دُز واکسن کرونا مرحله دوم در شهرستان تزریق شده است.

شهرام روشنی‌نژاد افزود: در نوبت اول ۴ هزار و ۸۴۱ مورد تزریق واکسن انجام شده که ۶۰۷ مورد آن به کارمندان و همکاران بهداشت و درمان، ۱۰۸ مورد پزشکان آزاد و ۶۸ مورد جانبازان و ۴ هزار و ۵۶ مورد افراد مسن بالای ۷۰ سال به بالا بوده است.

او ادامه داد: تاکنون ۲ هزار و ۵۴۹ دُز مرحله دوم تزریق شده و براساس برنامه اعلامی پارت بعدی هم اواسط هفته در اختیار ما قرار می‌گیرد و ان‌شاءالله براساس دستورالعمل تزریق خواهد شد.

رئیس شبکه بهداشت و درمان سرپل‌ذهاب رنگ این شهرستان به لحاظ شیوع بیماری کرونا را نارنجی اعلام کرد و گفت: مراسم سوگواری و تجمعات بعد از وفات افراد یکی از مهمترین عوامل شیوع بیماری است که انتظار داریم مردم بیشتر رعایت کنند.

او افزود: کرونای دلتا میزان سرایت آن زیاد است اگر علائم شبیه سرماخوردگی و گوارشی به خصوص در کودکان دیده شد، حتما به موقع به مراکز منتخب مراجعه کنید.

روشنی‌نژاد گفت: تزریق واکسن کرونا به معنای مصونیت کامل نیست، بعد از تزریق واکسن استفاده از ماسک، اجتناب از حضور در تجمعات و... نیاز است.

نا امنی جاده‌های سنقر و کلیایی

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان سنقر و کلیایی گفت: بیشتر جاده‌های سنقر و کلیایی از نظر ترافیکی نا امن است.

حامد صادقی سطری با اشاره تکالیف دادستانی مبنی بر پیگیری و احیای حقوق مردم افزود: حفظ امنیت جانی مردم از مهم‌ترین وظایف دادستان به عنوان مدعی‌العموم است.

او افزود: در این راستا با توجه به گزارشات مردمی بیشتر راه‌های مواصلاتی شهرستان سنقر و کلیایی از امنیت ترافیکی مناسبی برخوردار نبوده که به این موضوع رسیدگی شد.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان سنقر و کلیایی گفت: بازدیدی به همراه پلیس راه و اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای این شهرستان از جاده‌های سنقر و کلیایی به عمل آمده که باید نقاط حادثه خیز طی ۲ هفته رفع شود.

صادقی سطری ادامه داد: اقدامات مورد نیاز برای اصلاح نقاط حادثه خیز شهرستان سنقر و کلیایی شامل تعریض شانه خاکی آقبلاغ، مسدود شدن جاده خاکی احداث شده توسط شهرک فارسینج و رفع چاله‌های جاده‌ای است.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان سنقر و کلیایی افزود: رنگ آمیزی و روشن کردن پل در حال ساخت پیچ باغ‌های سه آسیاب و نصب روشنایی و سرعت‌گیر در برخی جاده‌های این شهرستان از اقدامات ضروری دیگر در ۲ هفته آینده است .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.