مدیر سلامت محیط و کار معاونت بهداشتی علوم پزشکی همدان گفت:۸۱ درصد مردم استان همدان برای ایمنی در برابر ویروس کرونا از ماسک استفاده می‌کنند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان،لیدا رفعتی, مدیر سلامت محیط و کار معاونت بهداشتی علوم پزشکی همدان گفت: ۸۱ درصد متصدیان و مراجعه کنندگان به مراکز خدماتی، صنایع، اماکن عمومی و مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی منتخب این استان از ماسک برای محافظت از خود در برابر ویروس استفاده کردند.

او افزود: بررسی‌های صورت گرفته در یک هفته گذشته موید این است که کمترین میزان استفاده از ماسک مربوط به پایانه‌های مسافربری برون شهری با ۵۷ درصد بود و در کارگاه‌ها و صنایع کوچک  ۶۹ درصد، هتل‌ها و مراکز اقامتی ۷۱ درصد، آرمستان‌ها۷۶ درصد، صنایع تولیدی  ۷۵ درصد و در جایگاه سوخت  ۷۹ درصد  از ماسک استفاده می‌کردند.

مدیر سلامت محیط و کار معاونت بهداشتی علوم پزشکی همدان اضافه کرد: در یک هفته گذشته چهار هزار و ۲۶۶ مورد بازرسی از مراکز خدماتی، صنایع، اماکن عمومی و مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی منتخب استان همدان صورت گرفته است که سه هزار و ۶۵۷ واحد معادل ۸۶ درصد بهداشت فردی را رعایت کردند.

رفعتی ادامه داد: میانگین رعایت فاصله گذاری فیزیکی در مراکز خدماتی، صنایع، اماکن عمومی و مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی منتخب این استان در یک هفته گذشته ۸۱ درصد است.

او اضافه کرد:میزان رعایت فاصله گذاری فیزیکی در پایانه‌های مسافربری برون شهری و آرامستان‌ها ۵۷ درصد، دفاتر پیشخوان و مراکز شماره گذاری و معاینه فنی ۶۵ درصد، مراکز ورزشی ۶۱ درصد، تالارهای پذیرایی و مهد کودک ۷۳ درصد است

مدیر سلامت محیط و کار معاونت بهداشتی علوم پزشکی همدان بیان کرد: در یک هفته گذشته ۵۶۴ واحد به علت رعایت نکردن شیوه نامه‌های بهداشتی به مرجع قضایی معرفی شدند که بیشترین آن‌ها مربوط به سوپرمارکت و خواربارفروشی با ۱۴۹ واحد، کارگاه‌ها و صنایع کوچک ۸۸ واحد، نانوایی ۵۲ واحد، سپس مطب پزشکان، رستوران، دفتر پیشخوان و سایر اماکن است.

رفعتی افزود: همچنین در این مدت زمان با دستور مقام قضایی ۲۶ واحد از جمله هشت سوپرمارکت و خواروبارفروشی، ۲ نانوایی و سه رستوران و ۱۳ مورد سایر اماکن و مراکز در استان همدان پلمب شد.

انتهای پیام/غ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.