رییس سازمان برنامه و بودجه استان کردستان گفت: در طرح اقدام ملی مسکن از حدود ۲۰۰ خانوار متقاضی بیجاری ثبت نام کننده، فقط ۵۶ خانوار واریز اولیه را انجام داده‌اند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج، بهرام نصراللهی زاده رییس سازمان برنامه و بودجه استان کردستان اظهار داشت: با توجه به میزان مشارکت قابل توجه برخی از شهر‌های استان در طرح اقدام ملی مسکن، آمار ۵۶ خانوار بیجاری باید مورد بررسی و تحقیق قرار گیرد تا در صورت نیاز و استقبال عمومی، فرصت ثبت نام بار دیگر در سایت ایجاد شود.

او یادآور شد: بسیاری از خانوار‌های بیجاری با مراجعه به فرمانداری شهرستان درخواست بازگشایی سایت ثبت نامی طرح اقدام ملی مسکن را دارند که در این خصوص با گفتگو‌های صورت گرفته اداره راه، مسکن و شهرسازی، ابتدا باید قرعه کشی بلوک‌های ۵۶ خانواری که واریز انجام داده اند برگزار کند و سپس فرصت دوباره اعلام خواهد شد.

رییس سازمان برنامه و بودجه استان کردستان با اشاره به اینکه در هفته آینده قرعه کشی برگزار خواهد شد گفت: با توجه به اراضی مورد نطر برای احداث مسکن ملی در شهرستان بیجار، ظرفیت ۱۱۴ واحدی برای متقاضیان دارای شرایط وجود دارد که امیدواریم پس از مشخص شدن وضعیت ثبت نام کنندگان قبلی، در فرصت ثبت نام جدید مورد استقبال قرار گیرد.

او یادآور شد: پروژه اتوبان بیجار - دیواندره که از سال ۱۳۹۹ با اعتباری بیش از ۱۹۰ میلیارد ریال آغاز به کار کرده و امسال نیز برای اتمام پروژه نیازمند اعتباری بیش از ۶۰۰ میلیارد ریال است و با چهار پیمانکار در چهار جبهه کاری و به طول ۳۰ کیلومتر در حال فعالیت است.

نصرالهی زاده گفت: تامین اعتبار تملک ساختمان قدیمی آقای خان احمدی و سایر آثار قدیمی تصویب شد و با مدیریت اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی برای بوم گردی مورد استفاده گردشگران قرار گیرد.

او اضافه کرد: طرح مطالعات جامع توسعه گردشگری نسار بیجار توسط مشاور ذی الصلاح در مرحله اتمام است که پس از تایید و بررسی توسط ادارات مربوطه به مرحله اجرایی نزدیک شود، این پروژه به صورت کلی بیش از ۳۸۰ هزار متر در دامنه کوه نسار قرار دارد که فاز اولیه آن در مساحت ۲ هزار متر مورد مطالعه قرار گرفته است.

رییس برنامه و بودجه استان کردستان افزود: اعتبار اجرای طرح کشاورزی دشت خورخوره تبدیل اراضی دیمی به آبی و در پایاب سد تالوار در سال ۱۳۹۹ با اعتباری بیش از ۱۵۰ میلیارد ریال آغاز به کار کرده است و امسال نیز با اعتباری بیش از ۶۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات ملی و ۲۰۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات توازن استانی بیش از ۲۶۰ میلیارد ریال در حال فعالیت است.

او یادآور شد: طرح تامین آب شرب شهر‌های بیجار، یاسوکند و ۷۰ روستای شهرستان از سد سیازاخ در سال ۱۳۹۹ با اعتباری بیش از ۲۰۰ میلیارد ریال مورد مطالعه و اقدام قرار گرفته است که عملیات اجرایی آبرسانی به شهرستان بیجار از سد سیازاخ تا پایان تیرماه ۱۴۰۰ آغاز خواهد شد.

نصراللهی زاده تاکید کرد: جداسازی سیستم آب شرب شهر‌های پیرتاج و توپ آغاج در سال ۱۴۰۰ از مجتمع‌های روستایی در دستور کار قرار گرفته است و بصورت مستقل تامین آب شرب خواهد شد و در همین راستا و مشکل کمبود آب شرب ۲۳ روستای مجتمع‌های شاهگدار و سیدان مرتفع می‌شود.

اوگفت: عملیات اجرایی پیست تارتان استادیوم بیجار با تصویب ۱۵ میلیارد ریال و با ترک تشریفات اجرا می‌شود و تکمیل پلاتوی بیجار با اختصاص پنج میلیارد ریال از اعتبار تکمیلی سال ۱۴۰۰ به بهره برداری می‌رسد.

شهرستان ۸۹ هزار نفری بیجار در ۱۴۲ کیلومتری شرق شهر سنندج مرکز استان کردستان قرار دارد.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.