فرماندار همدان گفت: ۴۳۰ تن مرغ منجمد تنظیم بازار در این شهرستان ذخیره شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، محمدعلی محمدی، فرماندار همدان در بازدید از یک مرکز خرید تضمینی گندم، یک واحد تولید نهاده‌های دامی و یک واحد سردخانه ذخیره سازی طرح تنظیم بازار، اظهار داشت: بازدید‌ها در راستای بررسی وضعیت برخی از کالا‌های ضروری مردم از نزدیک و پیگیری لازم جهت رفع مشکل در فرآیند تولید، توزیع و ذخیره سازی است.

او بیان کرد: ۴۳۰ تن مرغ منجمد شامل ۱۹۰ تن مرغ تولید داخل و ۲۴۰ تن مرغ وارداتی در این سردخانه ذخیره سازی شده است تا در موارد مقتضی برای ایجاد تعادل در بازار و رفع کمبود‌های مقطعی احتمالی در بازار توزیع شود.

محمدی تأکید کرد: هم اکنون به طور متوسط روزانه حدود ۸۰ تن مرغ در بازار همدان توزیع می‌شود و ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار قطعه جوجه ریزی در ۱۰ روز گذشته در واحد‌های تولیدی مرغ گوشتی شهرستان داشتیم و همچنان روند ذخیره سازی طرح تنظیم بازار نیز ادامه دارد.

فرماندار همدان در بازدید واحد تولید نهاده‌های دامی با اشاره به ضرورت پیگیری علت افزایش قیمت سبوس به عنوان عامل مهم قیمت تمام شده نهاده‌های دامی، یادآور شد: هم اکنون این واحد تولیدی در شهرستان همدان با ظرفیت تولید سالانه ۱۲ هزار تن نهاده دامی فعال و ظرفیت تولید آن قابل ارتقا به ۱۸ هزار تن است.

محمدی در حاشیه بازدید از مرکز خرید تضمینی گندم با بیان اینکه "براثر کاهش نزولات آسمانی وضعیت گندم دیم ما مطلوب نیست" افزود: خوشبختانه فرآیند پرداخت وجوه گندم کشاورزان روانسازی شده و ۵ روز پس از تحویل گندم به کشاورزان پرداخت می‌شود.

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.