مدیر اداره جهاد کشاورزی شهرستان فردیس گفت: ۲۰۰ هزار متر مربع از اراضی کشاورزی در فردیس که به شکل غیرمجاز تغییر کاربری داده شده بود، آزادسازی شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از البرز،علیرضا بدری، مدیر اداره جهاد کشاورزی شهرستان فردیس با بیان این که  تعدادی بنای غیرمجاز، به مساحت  ۲۰۰ هزار مترمربع از اراضی کشاورزی در شهرستان فردیس تخزیب شد، گفت: این بنا‌ها با حکم قضایی و باهمکاری نیروی انتظامی در اجرای تبصره ۲ بند ۱۰ قانون حفاظت از اراضی زراعی و باغی با حکم دادستان عمومی و انقلاب شهرستان و کلانتری ۱۵ مشکین دشت فردیس تخریب شد.

مدیر اداره جهاد کشاورزی شهرستان فردیس افزود: در سطح شهرستان فردیس ۵۰ مورد تفکیک و قطعه بندی غیرمجاز شامل دیوارکشی غیرمجاز به تعداد ۴۱ مورد و مساحت تقریبی سه هزار و ۸۰۰ مترمربع، محوطه و شن ریزی و ایجاد معبر بین مزارع پنج مورد به مساحت تقریبی هشت هزار مترمربع، انباشت مصالح ساختمانی سه مورد، پی کنی و گودبردادی چهار مورد به مساحت تقریبی ۳۰۰ مترمربع، جدول گذاری ۲۰ مورد به طول ۳۰۰ متر تخریب شد.

بدری گفت: بر اساس قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغی هرگونه ساخت و ساز در خارج از محدوده قانونی شهر‌ها و روستا‌ها بدون اخذ مجوز از کمیسیون تبصره یک ماده یک قانون مذکور ممنوع است و با متخلفان برابر قانون برخورد خواهد شد.

او افزود: مردم برای حفظ و صیانت از اراضی زراعی و باغ‌ها هرگونه تبدیل و تغییر کاربری غیرمجاز را به سامانه ۱۳۱ گزارش کنند.

انتهای پیام/ر .ن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۱۸ ۱۸ تير ۱۴۰۰
درود