مدیر کل اداره منابع طبیعی و آبخیزداری البرز از رفع تصرف و خلع ید ۷۷۵ هکتار از اراضی ملی شهرستان نظرآباد با هماهنگی مراجع قضایی خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از البرز، حامد فرضی، مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری البرز گفت: افراد سودجو و فرصت طلب با هدف تصرف اراضی ملی و موات در پلاک‌های ۲۰۱ موسوم به نصرت آباد، ۲۰۵ موسوم به چوپان آباد و ۳۱۰ موسوم به حلقه دره، اقدام به تخریب و تصرف کرده بودند که این امر با هماهنگی دادستان عمومی و انقلاب شهرستان نظرآباد در روز شنبه ۱۲ تیر ماه سال جاری با حضور نیرو‌های یگان حفاظت منابع طبیعی شهرستان نظرآباد رفع تصرف و به بیت المال بازگردانده شد.

فرضی با بیان این که ماموران یگان حفاظت منابع طبیعی با آمادگی کامل با هرگونه دخل و تصرف در اراضی ملی و تخریب عرصه‌های مرتعی و جنگلی به صورت قاطع برخورد می‌کنند، افزود: برای حفاظت دقیق از عرصه‌های منابع طبیعی، اراضی ملی و جنگل‌ها و مراتع استان، نقش مردم از اهمیت شایانی برخوردار است و می‌توان گفت که حضور مردم در صحنه مهمترین رکن است.

او ارزش تقریبی این اراضی رفع تصرف و خلع ید شده را ۷,۷۵۰,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال اعلام کرد و افزود: حفاظت از منابع طبیعی و اراضی ملی وظیفه همگانی است و با افراد فرصت طلب و سودجو برخورد قانونی خواهد شد.

انتهای پیام/د.خ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.