شرکت اپل تلاش TikTok برای ردیابی کاربران آیفون که از طریق تبلیغات صورت می‌گیرد را مسدود می کند.

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، تا به حال به این فکر کرده اید که چگونه می‌توانید به صورت آنلاین کالایی را جستجو کنید و ناگهان تبلیغات هدفمند آن محصول در تلفن و سایر دستگاه‌های متصل شما ظاهر می‌شود؟  برنامه‌ها و وب سایت‌های شخص ثالث سفر‌های شما در اینترنت را ردیابی می‌کنند و همچنین می‌دانند کدام برنامه‌ها را مشاهده کرده اید. هنگامی که اپل در ماه مه iOS ۱۴.۵ را منتشر کرد، به کاربران iOS این امکان را داد تا از طریق پیگیری با ویژگی شفافیت پیگیری برنامه (ATT)، ردیابی شوند.

این ویژگی به کاربران آیفون این امکان را می‌دهد که خود تصمیم بگیرند که آیا می‌خواهند توسط برنامه‌ها و وب سایت‌های شخص ثالث با هدف دریافت تبلیغات آنلاین ردیابی شوند یا خیر. مهمتر از همه، ویژگی ATT به کاربران امکان می‌دهد تا از ردیابی خودداری کنند، گزینه‌ای که اکثر قریب به اتفاق کاربران iOS انتخاب کرده اند. مدیر عامل فیسبوک، مارک زاکربرگ، از اینکه اپل راهی برای ردیابی به کاربران می‌دهد خوشحال نبود، اما این تعجب آور نیست، زیرا غول شبکه‌های اجتماعی سال گذشته بیش از ۸۴ میلیارد دلار درآمد آگهی کسب کرده و ۹۶ ٪ از کاربران iOS تصمیم به انتخاب داشتند.البته  بدون ردیابی در اوایل کار.

اپل تلاش TikTok برای ردیابی کاربران آیفون را مسدود می کند

شرکت دیگری که توسط قابلیت ATT نابود شده است، TikTok است و برنامه محبوب ویدئویی کوتاه سعی در ایجاد یک راه حل برای دستیابی به شفافیت رهگیری برنامه به نام اثر انگشت دستگاه را دارد. مورد دوم می‌تواند داده‌های کاربر را از طریق استفاده از یک الگوریتم جمع آوری کند و به طور خلاصه کل راه حل CAID نامیده می‌شود.

تصمیم اپل در مورد TikTok 

فایننشال تایمز گفت که اپل با گزینه‌های خاصی روبرو شده است: او می‌تواند تصمیم بگیرد راه دیگری را جستجو کند و اجازه می‌دهد CAID توسط توسعه دهندگان برنامه برای به دست آوردن اطلاعات شخصی مورد استفاده قرار گیرد، یا می‌تواند برنامه‌هایی مانند TikTok را از فروشگاه App خود مسدود کند.در نهایت اپل گزینه دوم را انتخاب کرد زیرا بروزرسانی‌های TikTok را که حاوی ساخت CAID بود، رد کرد. در حالی که TikTok سعی داشت  برای عبور از ATT اپل راه‌های دیگر استفاده کند اما این غول فناوری توانست متوجه این موضوع شد و مانع از این کار شد.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

برچسب ها: تیک تاک ، شرکت اپل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار