مک بوک جدید پرو از چیپست M1X استفاده می‌کند و مک بوک آینده ایر با چیپست M2 ارائه خواهد شد.

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، مک‌بوک، یکی از لپ‌تاپ‌های تولیدی شرکت اپل بوده که در می ۲۰۰۶ توسط این شرکت معرفی شد، می‌توان گفت مک بوک‌ها در واقع جایگزین مناسبی برای لپ‌تاپ‌های iBook G۴ و ۱۲ اینچی سری پاوربوک همین شرکت بوده است.

اپل، مک بوک را در راستای اهدافی همچون آموزش و فروش در بازار‌های مصرفی ارائه کرد و در اکتبر سال ۲۰۰۸ با معرفی این برند بعنوان یکی از پرفروش‌ترین لپ‌تاپ‌های آمریکا توسط گروه ان‌پی‌دی شناخته شد.

با  ویژگی‌های مک بوک‌های جدید اپل آشنا شوید

به نقل از جی سی ام آرنا؛ گفته می‌شود MacBook Pro جدید در اواخر سال جاری آماده راه اندازی شده و از چیپست Apple M۱X پشتیبانی می‌کند.

Dylandkt گفته است، M1X دارای یک پردازنده مرکزی ۱۰ هسته‌ای با ۸ هسته بزرگ و ۲ هسته کارآمد است. انتظار می‌رود تعداد هسته GPU روی تراشه فعلی، دو برابر یا حتی چهار برابر شود.

در مقابل، Apple M دو هسته CPU کمتری خواهد داشت. افزون بر این Nikkei Asia ادعا کرده بود که اپل سال آینده چیپست‌های ۳ نانومتری را برای استفاده در مدل‌های جدید iPad Pro سفارش خواهد داد؛ که احتمالاً، این به تراشه M۲ اشاره دارد که با MacBook Air نیز به اشتراک گذاشته خواهد شد.

هر دو دستگاه فقط به خنک کننده منفعل متکی هستند، در حالی که طراحی beefier M۱X احتمالاً از خنک کننده فعال بهره‌مند خواهد شد. یا به جای تقسیم تراشه‌ها بین فاکتور‌های شکل، اپل می‌تواند مجموعه قطعات‌های خود را با تراشه‌های اختصاصی تلفن، تبلت، لپ تاپ و دسکتاپ متنوع کند. همچنین گزارش Nikkei قبلاً اشاره کرده بود که تراشه‌های آیفون با فرایند ۴ نانومتری ساخته می‌شوند، بنابراین برخی از تنوع‌ها اجتناب ناپذیر به نظر می‌رسند.


بیشتربخوانید:


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.