جزینی با اشاره به طوفان شدید، طی دیشب و امروز در ریگان گفت: با تلاش شبانه روزی راهداران ریگان، محور ترانزیتی ریگان ـ ایرانشهر مسدود نشد.

محمد حسین جزینی، رئیس اداره راهداری وحمل ونقل جاده‌ای ریگان امروز در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان،  با اشاره  طوفان شدید، طی دیشب و امروز  که باعث شن گرفتگی محور ریگان ـ  ایرانشهر شد، گفت: با اعزام ۲ تیم راهداری و استقرار در این محور و شن روبی از مسدود شدن این مسیر جلوگیری شد.

او افزود: گرد وغبار شدید، راه ارتباطی ۹ روستای ریگان را مسدود  کرد که با تلاش راهداران، این محور‌ها بازگشایی و تردد در این محور‌ها امکان پذیر شد.

جزینی بیان کرد: با توجه به طوفان خیز بودن شهرستان، نیرو‌های راهداری شهرستان به صورت شبانه روزی در حال آماده باش هستند. 

او بیان کرد: ریگان  یکی از کانون های  بحران فرسایش بادی و گردوغبار در کشور  است که سالانه بر اثر گردو غبار، خسارات زیادی به زیر ساخت‌های راه شهرستان وارد می‌شود.

رئیس اداره راهداری وحمل ونقل جاده‌ای ریگان  با اشاره به اینکه  حضور به موقع نیرو‌های راهداری و استقرار آن‌ها در محور ریگان ـ ایرانشهر از خسارات احتمالی جلوگیری می کند، بیان کرد: نیرو‌های راهداری دیشب به یک کامیون که دچار حریق شده بود، کمک کردند و  با مهار آتش راننده و کامیون را نجات دادند.

ریگان بعد از خوزستان، دومین کانون بحران فرسایش بادی در کشور  است که تاکنون گردو وغبار ۱۶ روستا را در ریگان خالی از سکنه و ۱۵۰ روستا را در محاصره شن‌های روان قرار داده است. 

ریگان تا مرکز استان ۲۸۵ کیلومتر فاصله دارد که دارای ۳۰۲ آبادی است. 

انتهای پیام/ م 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.