نماینده مردم تهران گفت: در حال حاضر ۱۲ هزار قانون داریم در حالی که اداره کشور با ۲۵۰ و نهایتا ۳۰۰ قانون امکان پذیر است.

حجت الاسلام و المسلمین سید رضا تقوی نماینده مردم تهران در مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره ضرورت تنقیح قوانین گفت: قوانین ما در سال‌های گذشته و با گذشت زمان تنقیح نشده اند. قوانین باید مثل شاخه‌های درختی که سر از خاک بیرون می‌آورد و قد می‌کشد به مرور زمان حرس شود.

تقوی در ادامه با بیان اینکه قوانین در کشور نیز باید با گذشت زمان به روز رسانی شود ادامه داد: در مجلس معاونتی به نام تنقیح قوانین داریم و باید به این مسائل رسیدگی کند. زمان اجرای خیلی از قوانین گذشته و شرایط زندگی تغییر کرده، ولی همچنان برخی قوانین پایدار هستند.

رئیس مجمع نمایندگان استان تهران با اشاره به اینکه برخی از این قوانین در تضاد با سایر قانون‌ها تصویب شده است خاطرنشان کرد: راه و رسم قانونگذاری در کشور باید اصلاح شود. به عنوان مثال بار‌ها مقام معظم رهبری فرموده اند باید در قانون بودجه اصلاحاتی انجام شود، ولی هر سال در زمان تصویب بودجه این مسئله فقط در حد حرف مطرح و سپس فراموش می‌شود.

به گفته‌ این نماینده مجلس، در قانون انتخابات هم باید اصلاحاتی انجام شود و نظام انتخابات ریاست جمهوری، شورا‌ها و مجلس نیز باید دستخوش تغییراتی شود.

تقوی ادامه داد: در مجلس به قدری نقص داریم که برخی کمیسیون‌ها هنوز به صورت رسمی شکل نگرفته است و کمیسیون قضایی با ۵ تا ۶ عضو شکل گرفته و کمیسیون فرهنگی حدود ۶ ماه تشکیل نشد که تمام این مسائل ناشی از ضعف قانون است.

رئیس مجمع نمایندگان استان تهران توضیح داد: در حال حاضر ۳۰۰ طرح در نوبت قرار گرفتن در دستور کار مجلس است. اگر مجلس بخواهد تمام این طرح‌ها را در دستور کار قرار دهد عمر مجلس به اتمام می‌رسد و باید به مجلس بعدی واگذار شود که تمام این مسائل ناشی از ضعف قانون است.

وی خاطر نشان کرد: در حال حاضر ۱۲ هزار قانون داریم در حالی که اداره کشور با ۲۵۰ و نهایتا ۳۰۰ قانون امکان پذیر است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
Ez
۱۱:۳۹ ۰۳ مرداد ۱۴۰۰
با ۱۲۰۰۰ قانون وضعمون اینه؟
آخرین اخبار