مدیرعامل شرکت تولید برق هرمزگان از پیوستن واحد ۲ نیروگاه بخار بندرعباس پس از تعمیرات اساسی به شبکه سراسری تولید برق کشور خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از هرمزگان،رضا مهرانی،مدیرعامل شرکت تولید برق هرمزگان گفت: واحد ۲ نیروگاه بخار بندرعباس پس از تعمیرات اساسی به شبکه سراسری تولید برق کشور پیوست.

مهرانی افزود: ظرفیت اسمی تولید برق این نیروگاه ۳۲۰ مگاوات است و از شهریور پارسال برای انجام تعمیرات اساسی از مدار خارج شده بود.


بیشتر بخوانید؛


اوگفت: این واحد پس از تعویض پره‌های توربین فشار ضعیف، بازسازی پمپ‌های فشار ضعیف و فشار قوی، تعویض، ترمیم و بازسازی لوله‌های بویلر، تمیزکاری کندانسور‌ها و مبدل‌های حرارتی، کار بر روی سیستم خنک کننده آب و حوضچه آبگیر و تعویض و سرویس و لو‌های فشار قوی و فشار ضعیف توربین و بویلر، برای تامین برق مطمئن، مستمر و پایدار برق جنوب کشور راه اندازی شد.

مدیرعامل شرکت تولید برق استان هرمزگان افزود: نزدیک به ۷۰ درصد قطعات به کار رفته در اورهال واحد ۲ این نیروگاه از قطعات ساخت داخل و شرکت‌های دانش بنیان است.

مهرانی با بیان اینکه همه واحد‌های نیروگاهی هرمزگان برای گذر موفق از اوج گرمای تابستان امسال در مدار هستند، از مردم استان درخواست کرد با مدیریت مصرف برق به ویژه در ساعات اوج مصرف مانع بروز خاموشی‌ها شوند.

انتهای خبر /ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.