اتوبوس مطالبه گری کرمان میزبان مسئولان امور دام جهاد کشاورزی بود که به برخی مطالبات حوزه کمبود علوفه و علت آن پاسخ دادند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان،  اتوبوس مطالبه گری که به همت بسیج رسانه استان کرمان فعال شده با حضور خبرنگاران این بار وضعیت علوفه دامداران کرمان بررسی کردند.

دراین بازدید اصحاب رسانه و خبرنگاران ضمن حضور در گاوداری‌ها از وضعیت موجود آگاه شدند.

احمد مسعودی اداره کل پشتیبانی امور دام استان کرمان، گفت: در ارتباط بابحث نهاد‌های دامی با توجه به اینکه بخشی از نهاد‌های دامی از طریق شرکت پشتیبانی امور دام کشور تامین می‌شود و در اختیار استان‌ها قرار می‌گیرد از ابتدای سال آن میزانی که سهمیه تخصصی استان کرمان بوده است از طریق شرکت پشتیبانی امور دام توزیع کرده ایم.

اوافزود: با توجه به پیگیری‌های صورت گرفته و بخشی از نهاد‌ه ها در محل انبار شرکت پشتیبانی امور دام استان به عنوان ذخیره استراتژیک موجود است که در صورت ابلاغ مجوز‌های لازم از طرف معاونت امور دام وزارت جهاد کشاورزی به شرکت پشتیبانی امور دام کشور آمادگی  داریم  بعد از صدور مجوز‌ توزیع نهاده را انجام دهیم.

علی باقری معاون امور دام جهاد کشاورزی شمال استان کرمان، گفت: برای تامین علوفه دامداران با سه مشکل رو به رو هستیم  یکی از این مشکلات حمل و نقل نهاده است که ما یکسری نهاده داریم که خریداری شده و در بنادر دپو هستند و کامیون‌هایی هم که برای حمل بار از کرمان به بنادر می‌روند حاضر نیستند از بنادر نهاد‌ه ها را بیاورند شاید به دلیل اینکه برای آن‌ها صرفه ندارد پس باید برای حمل و نقل جاده‌ای نهاد‌ه ها فکری شود.

اوافزود: مشکل دیگر نقدینگی دامداران است که باید  تسهیلات بانکی در اختیار آن‌ها قرار بگیرد، زیرا فصل خرید علوفه‌های خشبی هم اکنون است و اگر عقب بیفتد دامدار نمی‌تواند در زمستان علوفه خشبی را تامین کند.

معاون امور دام جهاد کشاورزی شمال استان کرمان بیان داشت: بحث دیگر قیمت است در شرایط فعلی توازن بین هزینه‌ها و تولیدات وجود ندارد دامداران زمانی راضی هستند که سود بیشتر باشد اگر این سه مشکل حل شود ما در آینده با کمبود گوشت و شیر مواجه نخواهیم بود.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.