هیئتی از شورای توسعه و روابط بین‌الملل ژنو با رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس در استانبول ترکیه دیدار و درباره تحولات اخیر غزه گفتگو کرد.

به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، هیئتی از شورای توسعه و روابط بین‌الملل ژنو با «اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس در استانبول ترکیه دیدار کرد.

این هیئت متشکل از نور حیاتی السقاف، رئیس شورای توسعه و روابط بین‌الملل ژنو، انور الغربی دبیرکل آن و علی قیزه نماینده آن در تونس بود.

خانم نور حیاتی السقاف در این دیدار به تشریح بارزترین فعالیت‌های نهاد متبوعش در عرصه‌های حقوقی و قانونی مربوط به فلسطین پرداخت و انور الغربی هم از انجام مقدمات سفر هیئتی اروپایی به نوار غزه در ماه آینده خبر داد. همچنین علی قیزه هم به تشریح تلاش‌های تونس در عرصه قانونی برای حمایت از مسئله فلسطین پرداخت.

هنیه بر اهمیت پیگرد قانونی سران جنایتکار رژیم صهیونیستی در دادگاه‌های بین‌المللی تاکید کرد و خواستار ارائه مجدد گزارش گولدستون با توجه به اهمیت ویژه آن شد و تاکید کرد که رژیم صهیونیستی دست به جنایات هدفمند و بی‌وقفه علیه عدالت و انسانیت می‌زند.

خلیل الحیه، نایب رئیس دفتر سیاسی حماس در غزه در این دیدار بر ضرورت توقف تجاوزات دشمن صهیونیستی علیه ملت فلسطین و برملا کردن کذب روایات این رژیم در مجامع بین‌المللی تاکید کرد.

رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس پیشتر به لبنان، ایران، موریتانی و قطر سفر کرده بود تا حمایت مقامات این کشور‌ها برای پشتیبانی بیشتر از مردم فلسطین و توقف تجاوزات صهیونیست‌ها کسب کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار