جنبش حماس در بیانیه‌ای از اقدام امارات در بازگشایی سفارت رژیم صهیونیستی انتقاد کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری آناتولی، جنبش حماس روز سه شنبه افتتاح سفارت رژیم صهیونیستی در ابوظبی را نشان دهنده پافشاری امارات بر اشتباهی دانست که این کشور با عادی سازی روابط مرتکب آن شده بود.
حازم قاسم، سخنگوی حماس در بیانیه‌ای اعلام کرد: افتتاح سفارت رژیم صهیونیستی در ابوظبی نشانگر پافشاری امارات بر اشتباهی است که این کشور با امضای توافقنامه عادی سازی مرتکب آن شده بود.

در ادامه این بیانیه آمده است: افتتاح سفارت همزمان شد با عملیات انهدام در منطقه السلوان؛ مسأله‌ای که ما پیوسته درباره آن هشدار می‌دهیم که توافقنامه‌های عادی سازی سبب تشویق رژیم صهیونیستی به افزایش تجاوزگری هایش علیه ملت ما و مقدسات ما می‌شود.

همچنین «رأفت مره»، مسئول بخش رسانه‌ای جنبش حماس اعلام کرد در دیدار اسماعیل هنیه و سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب الله لبنان بر گزینه مقاومت و لزوم ادامه همکاری و هماهنگی برای مقابله با تروریسم اسرائیلی تأکید شد.

این در حالی است که پیش از این نیز پلیس رژیم صهیونیستی یک مغازه تجاری را در محله البستان و پس از یورش ده‌ها نفر از نیرو‌های پلیس تخریب کرد.

شاهدان عینی اعلام کردند نیرو‌های پلیس رگباری از گاز‌های اشک آور را به سوی شهروندانی که در برابر نیرو‌های اسرائیلی ایستادگی کرده بودند، شلیک می‌کردند.

گفتنی است یائیر لاپید، وزیر خارجه رژیم صهیونیستی روز سه شنبه سفارتخانه این رژیم را در ابوظبی افتتاح کرد. لاپید افتتاح این سفارتخانه را «لحظه‌ای تاریخی» خواند. این، نخستین وزیر صهیونیست است که از زمان عادی سازی روابط در سال گذشته به امارات سفر می‌کند.

۴ کشور امارات، بحرین، سودان و مراکش در سال ۲۰۲۰ و با میانجی گری آمریکا در زمان ریاست جمهوری دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق این کشور، توافقنامه‌هایی را برای عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی به امضا رسانده بودند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار