رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس بر حق غیر قابل انکار آوارگان فلسطینی برای بازگشت به سرزمین خود تاکید کرد.

به گزارش  گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه المیادین، رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس بازگشت آوارگان فلسطینی به شهر‌های خود را حقی قانونی دانست که مقاومت از آن کوتاه نمی‌آید.

اسماعیل هنیه در نشستی با حضور نهاد‌های مردمی و مدنی و نمایندگان جناح‌های فلسطینی و کمیته‌های مردمی در بیروت با بیان اینکه «از حق بازگشت ۷ میلیون آواره فلسطینی به سرزمین خود کوتاه نمی‌آییم»، گفت اردوگاه‌های فلسطینیان در لبنان به عنوان نمادی از استواری فلسطین باقی خواهند ماند.

مقام ارشد حماس خواستار تصویب حقوق مدنی و اجتماعی آوارگان فلسطینی و تسریع در بازسازی اردوگاه نهر البارد در شمال لبنان شد. هنیه تأکید کرد: نبرد شمشیر قدس مردم فلسطین را در داخل و خارج از کشور پیرامون انتخاب مقاومت متحد کرد و ملت ما در حمایت از مقاومت و محمد الضیف، فرمانده گردان‌های عزالدین القسام شعار سر دادند.

هنیه، که در لبنان به سر می برد، تأکید کرد: آنچه با شمشیر قدس به دست آوردیم، با شمشیر بازسازی به هیچ کسی نخواهیم داد و غزه را با کوری چشم اشغالگر اسرائیلی بازسازی خواهیم کرد.

شایان ذکر است، پس از آغاز نبرد شمشیر قدس در فلسطین اشغالی، شلیک بیش از ۴ هزار موشک از سوی گروه‌های مقاومت فلسطین به سوی مواضع صهیونیستی در اراضی اشغالی طی ۱۲ روز نبرد، کابینه رژیم صهیونیستی را به اعلام آتش بس و درخواست برای تبادل اسیران مجبور کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار