کارشناس مسئول بهداشت حرفه‌ای مرکز بهداشت مهاباد گفت: بازرسان بهداشتی طی اقدامات ضربتی ۵.۵ تن مواد غذایی تاریخ گذشته را در این شهرستان کشف و ضبط کردند.

سیاوش مهرور کارشناس مسئول بهداشت حرفه‌ای مرکز بهداشت مهاباد در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، اظهار کرد: در طول سه ماهه سال جاری، بازرسان این مرکز طی گشت مشترکی با بازرسان سایر ادارات، ۵.۵ تن مواد غذایی غیرقابل مصرف و فاسد از جمله انواع رب، تنقلات، آبمیوه، گوشت، لبنیات، وسایل آرایشی، ضایعات شیرینی را در این شهرستان کشف و ضبط کردند.

مهرور افزود: این میزان مواد غذایی شامل ۳ تن مواد غذایی و خوراکی فاسد و ۲.۵ تن ضایعات شیرینی شامل قند، نشاسته و روغن حین پختن غیر بهداشتی کشف و ضبط شد.

این مقام مسئول برآورد ارزش این مقدار مواد غذایی فاسد را بیش از یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال اعلام کرد و گفت: مواد غیر بهداشتی کشف شده طی عملیاتی در محل مناسب معدوم و متصدیان خطاکار کارگاه‌های کیک و شیرینی پزی و مواد خوراکی غیر بهداشتی پس از تشکیل پرونده تحویل مراجع قضایی شدند.

او با تأکید بر انجام بازدید‌های منظم از اماکن تهیه و توزیع مواد غذایی بیان کرد: ۲۱ تیم بازرسی شامل ۲۷ بازرس بهداشتی از ساعت هشت صبح تا هشت شب بر اماکن عرضه مواد غذایی و نحوه ارائه خدمات توسط این اصناف به طور مستمر نظارت می‌کنند.

این مقام مسئول از شهروندان خواست مواد غذایی موردنیاز خود را از فروشگاه‌های معتبر و تحت نظارت بهداشت و درمان تهیه کنند و در صورت مشاهده هرگونه تخلفی با شماره گویای ۱۹۰ یا تلفن ۴۲۴۴۲۲۵۰ واحد بهداشت محیط مهاباد تماس و تخلفات بهداشتی را گزارش دهند.

انتهای پیام / س خ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.