استاندار آذربایجان‌شرقی گفت: در هیچ لحظه ای غافلگیر بیماری نشده و در تمامی شرایط و پیک ها در آمادگی کامل قرار داشتیم و هیچ بیماری در استان در خارج از بیمارستان نماند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز،صومی رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز گفت: در نشست مقابله با کرونای آذربایجان شرقی تمهیداتی اتخاذ خواهد شد تا از ورود استان آذربایجان شرقی به موج پنجم کرونا جلوگیری شود.

صومی افزود: ۲۱۰ هزار نفر از جمعیت استان در مرحله اول واکسن  کرونا را دریافت کردند.

او ادامه داد: در سه هفته گذشته تعداد بستری‌ها در بیمارستان‌ها ثابت بوده و تعداد بیماران بستری حدود ۶۰۰ نفر است.

صومی با اشاره به شهر‌های نارنجی استان شامل جلفا، مرند، تبریز، بستان آباد، عجب شیر، بناب، ملکان، اهر، هوراند، میانه، آذرشهر، سراب و مراغه گفت: ۷۸ درصد جمعیت استان در شهر‌های نارنجی ساکن هستند و اگر این روند ادامه یابد وضعیت بدتر خواهد شد و ۲۸ درصد جمعیت نیز در شهر‌های زرد شامل شبستر، اسکو، هریس، خداآفرین، کلیبر، هشترود، چاراویماق و ورزقان ساکن هستند.

پورمحمدی استاندار آذربایجان شرقی هم گفت: کرونا آزمون سختی بود که ما به خوبی از پس آن برآمدیم و آذربایجان شرقی از نظر وضعیت ساختار سنی و جنسی جمعیت با استان‌های دیگر متفاوت است. این استان در چهار راه ترانزیتی خاصی قرار دارد و تعاملات بین المللی زیاد است. با وجود این شرایط از جمیع جهات بیماری کرونا به خوبی مدیریت شد و ما اصلا در هیچ کدام از پیک‌ها غافلگیر نشدیم.

 درستی معاون بهداشتی رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز هم اعلام کرد: در استان هیچ شهرستان قرمز نداریم، ولی اگر مراقبت شدید انجام نشود و جا‌های خاص از جمله تالار‌ها و رستوران‌ها با همین شرایط به فعالیت ادامه دهند موج پنجم اجتناب ناپذیر است.

اسکندری مسئول بسیج سازندگی سپاه عاشورا هم در این نشست گفت: از ابتدای شیوع ویروس کرونا ۲ میلیون و ۴۰۰ بسته معیشتی در استان توزیع شده است.

اسکندری افزود: ۶ هزار و ۶۳۸ بسیجی در قالب تیم‌های حمایتی ۹۹ هزار و ۲۳۰ بسته معیشتی را در بین نیازمندان توزیع کردند و ۳۹ پروژه با همکاری دانشگاه علوم پزشکی تبریز در مناطق محروم ساخته شد.

صفری مدیر کل صداوسیمای آذربایجان شرقی هم گفت: کرونا در ایران با کرونا در دنیا فرق داشت چرا که دائم در زیر هجمه‌های سنگین رسانه‌ای بودیم و هستیم و هم باید شبهات را برطرف می‌کردیم و هم کار خودمان را انجام می‌دادیم.

صفری اضافه کرد: در کمیته مدیریت افکار عمومی ۴۰ جلسه برگزار شد و ۵ نظرسنجی علمی در خصوص رفتار‌های مردم در خصوص مقابله با کرونا انجام شد.

او  گفت:  صداوسیمای استان آذربایجان شرقی در خبر ۳۰۰ ساعت برنامه، در سیما ۳۹۵ برنامه، رادیو ۵۴۵ ساعت برنامه در مجموع ۱۲۴۱ ساعت برنامه مستقیما برای کرونا تولید کرده است.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.