معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: دانشگاه علوم پزشکی شیراز در جشنواره کشوری نشریات دانشجویی بر صدر جدول دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور ایستاده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، دکتر کوروش عزیزی معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز اظهار کرد: بر اساس اعلام رسمی دبیرخانه جشنواره کشوری تیتر ۱۲، در میان آثار راه یافته به مرحله نهایی معتبرترین جشنواره نشریات دانشجویی کشور، دانشگاه علوم پزشکی شیراز در میان دیگر دانشگاه‌های علوم پزشکی، با تفاضل بالای امتیاز در صدر ایستاده است.

او با بیان اینکه این دانشگاه با ۳۵ اثر برگزیده، ۱۷ نشریه برگزیده و ۱۱ اثر در بخش‌های ویژه و مجازی، در مجموع با کسب ۶۳ امتیاز، جایگاه پُر افتخار خود در عرصه نشریات دانشگاهی را تثبیت کرده است، اضافه کرد: نفوذ و بالندگی نشریات دانشجویی در مراکز آموزش عالی، ضمانتی محکم و برجسته در راستای گسترش مطالبه گری و نیز تضمین جامعه بیدار در آینده کشور است.

دکتر عزیزی با اشاره به نقش گردش آزاد اطلاعات در توسعه آزاداندیشی، تصریح کرد: مطبوعات و نشریات به عنوان رکن چهارم دموکراسی، نقشی بی بدیل و تاثیرگذار بر نگرش و جهان بینی نسل فرهیخته و قشر دانشجو داشته و گسترش این نهاد‌های دانشجویی، به شرط هدایت صحیح و اعتماد به جوانان، می‌تواند تاثیری کارآمد در پهنه سیاسی و اجتماعی حال و آینده کشور ایفا کند.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز با اشاره به نقش نظارتی نشریات دانشجویی، وجود این رسانه‌های جوان در سطح دانشگاه‌ها را یکی از اهرم‌های موثر نظارتی بر عملکرد حوزه‌های آموزشی، پژوهشی و رفاهی معرفی کرد.

او با بیان اینکه دانشگاه‌های شیراز و شهید بهشتی در جدول کُلی این جشنواره موفق به کسب رتبه‌های نخست و دوم شده اند و دانشگاه علوم پزشکی شیراز بر سکوی سوم قرار دارد، اضافه کرد: از آنجا که دانشگاه‌های وابسته به وزارت علوم و فناوری، دارای حیطه‌های بسیار گسترده‌تر نسبت به دانشگاه‌های علوم پزشکی هستند و رشته‌های وسیع تری را شامل می‌شوند، فضای کار بیشتری نیز در اختیار داشته و موفق به ارسال آثار بیشتری نیز شده اند.

دکتر عزیزی یادآور شد: بر اساس جدول ارسالی از سوی دبیرخانه جشنواره کشوری تیتر ۱۲، در تعداد ارسال راه یافته به مرحله داوری و نهایی این رویداد بزرگ رسانه ای، در بخش دانشگاه‌های وابسته به وزارت بهداشت، دانشگاه علوم پزشکی شیراز صدرنشین و علوم پزشکی تبریز و اصفهان رتبه‌های بعدی را از آن خود کرده اند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.