رییس اداره ‌امور آزمایشگاه‌های دانشگاه علوم‌پزشکی زاهدان گفت: از ابتدای شیوع ویروس کرونا تاکنون ۱۳۵ هزار تست pcr و تست rdt در مناطق تحت پوشش این دانشگاه انجام شده است.

دکتر علیرضا سلیمی خراشاد رییس اداره ‌امور آزمایشگاه‌های دانشگاه علوم‌پزشکی زاهدان  در گفت وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، اظهارداشت: هیچ کمبودی در خصوص انجام تست کرونا در سطح مناطق زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی زاهدان وجود ندارد.

او افزود: سه آزمایشگاه دولتی در حوزه تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی زاهدان به صورت مستمر در حال انجام تست‌های غربالگری کرونا هستند.

به گفته رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زاهدان از آنجایی که کشف راه‌های انتقال کرونا و عوارض ناشی از آن نیازمند گذشت مدت‌زمانی از شیوع و اپیدمی ویروس است و سپس بر اساس یافته‌های علمی رفتار عامل بیماری شناسایی می‌شود ضروریست شهروندان تمام نکات بهداشتی را رعایت کنند.

سید محمد هاشمی گفت: افزون‌بر ۹۰ درصد موارد مثبت کرونا در سیستان و بلوچستان از نوع جهش یافته انگلیسی و دلتا است.

وی از وضع فوق بحرانی کرونا در سیستان و بلوچستان خبر داد و افزود: شهرهای زاهدان، چابهار، ایرانشهر، زابل به دلیل رعایت نکردن پروتکل‌های بهداشتی در وضعیت قرمز است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: روزانه افزون‌بر ۲ هزار و ۳۰۰ تست کرونا در سیستان و بلوچستان انجام می‌شود که حدود ۳۹ درصد آنان مثبت است.

وی بیان کرد: شدت بیماری زایی ویروس جهش یافته همراه با تاخیر در مراجعه بیماران به مراکز درمانی و خود درمانی سبب افزایش مرگ و میر ناشی از کرونا در سیستان و بلوچستان شده است.

هاشمی اظهارداشت: ۶۰ درصد از مبتلایان به کرونا در سیستان و بلوچستان سن بین ۳۰ تا ۶۰ سال دارند که باید حواسمان به این مساله باشد.

وی تصریح کرد: با گذشت ۱۷ ماه از شیوع همه گیری کووید-۱۹، عملکرد کادر بهداشت و درمان همچنان قابل قبول و تحسین برانگیز است.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار