در پی شیوع دوباره کرونا و قرمز شدن سیستان و بلوچستان بار دیگر تمامی بازارها، ادارات، دستگاه‌های قضائی، نهادها و بانک‌ها تعطیل اعلام شد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، در پی رشد روز افزون آمار مبتلایان به کرونا و قرمز شدن وضعیت بسیاری از شهر‌های استان سیستان و بلوچستان امروز برای چهارمین روز پیاپی بار دیگر تمامی بازارها، ادارات، دستگاه‌های قضائی، نهاد‌ها و بانک‌ها تعطیل شدند.

با توجه به شیوع ویروس کرونا و لزوم تعطیلی کامل بازار‌های استان برای جلوگیری از تجمع و رعایت دستورالعمل های بهداشتی شاهد خیابان‌های خلوت در مرکز شهر‌ها هستیم، اما در زاهدان خرید و فروش در دیگر نقاط شهر همچنان ادامه دارد و ظاهراً نظارتی بر کار این افراد متخلف نیست.

در چند روز اخیر آمار مراجعه بیماران کرونایی در سطح بیمارستان‌های استان افزایش پیدا کرده به طوری که بسیاری از مردم پس از اینکه تست کرونای آن‌ها مثبت اعلام شده و نیاز بوده تا بستری شوند به دلیل کمبود تخت‌های بیمارستانی امکان بستری و استفاده از امکانات بیمارستانی برای آن‌ها فراهم نشده است.

با توجه به اینکه اکنون سیستان و بلوچستان وضعیت بدی در زمینه شیوع ویروس کرونا گرفته بهتر است مردم با رعایت دستورالعمل های بهداشتی به مهار این ویروس کمک کنند؛ همچنین دولت‌مردان نیز باید برنامه واکسیناسیون مردم این استان که در این وضعیت وخیم نسبت به دیگر نقاط کشور به سر می‌برند را در دستور کار قرار دهند و هرچه سریعتر اقدام به واکسیناسیون همه سنین کنند.

درخواست سیستان و بلوچستان واکسیناسیون افراد بالای ۱۸ سال است

علیرضا شهرکی مدیرکل دفتر مدیریت بحران سیستان و بلوچستان گفت: درخواست این استان واکسیناسیون افراد بالای ۱۸ سال است که  رییس جمهور  نیز در نشست دیروز ستاد ملی کرونا به این موضوع صحه گذاشته و به نوعی تایید کردند.

وی افزود: به جهت اینکه بتوانیم کنترل جمعیت کرده و مراکز واکسیناسیون، مرکز تجمع و انتشار ویروس نشود دوستانمان در مجموعه بهداشت و درمان شرایطی را فراهم می‌کنند که با همکاری سپاه در هفت نقطه پیش‌بینی شده بتوانیم واکسیناسیون را با همکاری گروه‌های جهادی سپاه توسعه دهیم.

وی بیان کرد: در این چند روز اخیر مردم، اصناف و بازاریان همراهی کامل را داشته که با تداوم این همراهی‌ها و رعایت هر چه بیشتر دستور العمل های بهداشتی حجم بیماران سرپایی و انتشار  ویروس کرونا کاهش پیدا خواهد کرد.

 

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار