طرح «الزام شهرداری تهران به جلوگیری از ایجاد و توسعه مراکز نگهداری از گونه‌های حیات وحش در شهر تهران» با ١٦ رای موافق به تصویب شورای شهری‌ها رسید.

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، امروز اعضای شورای شهر طرح «الزام شهرداری تهران به جلوگیری از ایجاد و توسعه مراکز نگهداری از گونه‌های حیات وحش در شهر تهران» را مورد بحث و بررسی قرار دادند.

در ابتدا سید آرش حسینی میلانی عضو شورای شهر تهران اظهار کرد: در بسیاری از کلانشهر‌ها برای حفظ تنوع زیستی، مقررات ممنوعیت نگهداری از حیوانات وحشی در شهر‌ها اعمال شده است. اگر این محدودیت‌ها اعمال نشود، ممکن است گونه‌های غیر بومی وارد محیط‌های شهری شوند.

وی ادامه داد: در شرایط فعلی تکثیر، توزیع و قاچاق حیوانات هم در سطح جهانی و هم در سطح محلی ممنوعیت دارد؛ همه دستگاه‌ها باید در زمینه مقابله با توزیع و قاچاق حیوانات باید همکاری کنند. در دولت هم لایحه حمایت از حیوانات تدوین و به تصویب رسیده و به مجلس ارسال شده است.

عضو هیات رئیسه شورای شهر تهران گفت: شهرداری تهران در راستای وظایف و مسئولیت‌هایش و به منظور حفاظت از تنوع زیستی شهر تهران و ممانعت از بروز هر گونه اقدام غیرقانونی در زیرمجموعه‌های شهرداری، اقداماتی همچون احداث، راه‌اندازی، توسعه و مشارکت در هرگونه مراکز نگهداری جانوران وحشی تحت عنوان (سافاری پارک، پرندگان، خزندگان، آکواریوم‌های ماهی، دلفیناریوم و باغ‌های حشرات)، اقدام به خرید و فروش، تاکسیدرمی، اجاره و پرداخت هرگونه بها برای نمایش، اسارت، تکثیر و نگهداری از گونه‌های وحشی (اعم از بومی و غیربومی) و انعقاد قرارداد یا مشارکت در زمینه‌های فوق‌الذکر ممنوع است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار