سخنگوی وزارت دفاع آمریکا گفته است ساختار فرماندهی جدیدی را در افغانستان تصویب کرده که در آن مأموریت نظامی آنان از جنگیدن به دو هدف جدید مبدل شده است.

به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از صبح کابل، جان کربی، سخن‌گوی وزارت دفاع امریکا، گفته است که لوید آستین، وزیر دفاع این کشور، ساختار فرماندهی جدیدی را در افغانستان تصویب کرده که در آن، مأموریت نظامی امریکا از جنگیدن به دو هدف جدید مبدل شده: «محافظت از ادامه‌ی حضور دیپلماتیک در کابل و حفظ ارتباط با ارتش افغانستان.»

بر اساس این طرح، جنرال فرانک مک کنزی، به جای اسکات میلر، به عنوان فرمانده‌ی ارشد نیرو‌های امریکایی و ناتو در افغانستان گماشته می‌شود.

خبرگزاری اسوشیتدپرس، گزارش داده است که دریادار دو ستاره‌ی نیروی دریایی، ریاست یک دفتر نظامی مستقر در سفارت امریکا در کابل را به عهده خواهد داشت تا از آن، برای نظارت بر مأموریت جدید تأمین امنیت سفارت و دیپلمات‌هایش استفاده کند.

بر اساس این گزارش، افزون بر پشتیبانی برای هواپیما‌های افغانستان از خارج این کشور، یک دفتر نظامی ماهواره‌ای مستقر در قطر به سرپرستی یک جنرال یک‌ستاره‌ی امریکایی برای مدیریت پشتیبانی مالی ایالات متحده از ارتش و پلیس افغانستان، ایجاد خواهد شد.

جان کربی، روز جمعه -۱۱ سرطان/ ۲ جولای- گفت: «عقب‌نشینی امن و منظم به ما امکان این را می‌دهد که تا حضور مداوم دیپلماتیک خود را حفظ کنیم، از مردم و دولت افغانستان حمایت کنیم و از این که افغانستان بار دیگر به پناه‌گاه امنی برای هراس‌افگنان مبدل شود و کشور ما را تهدید کند، جلوگیری کنیم.»

این در حالی است که ارتش امریکا، پایگاه هوایی بگرام را ترک کرده و آن را به نیرو‌های امنیتی و دفاعی افغانستان واگذار کرده است.

این پایگاه هوایی، در ۶۹ کیلومتری شمال کابل در ولایت پروان واقع شده و شاهد گذر ۱۰۰،۰۰۰ سرباز امریکایی از محوطه خود بوده است.

واگذاری این پایگاه هوایی به نیرو‌های افغانستان، نشان می‌دهد که آخرین افراد از تقریبا ۲۵۰۰ تا ۳۵۰۰ سرباز امریکایی، افغانستان را ترک کرده اند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار