رشته‌های دانشگاه آزاد اسلامی باید از عرضه‌محور به آمایش‌محور تبدیل شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج، دکتر طهرانچی  رئیس دانشگاه آزاد اسلامی که به استان کهگیلویه و بویراحمد سفر کرده در نشست با کارکنان و اعضای هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد یاسوج با بیان اینکه بدون شک دانشگاه آزاد اسلامی عضو تأثیرگذار آموزش عالی کشور است، گفت: دانشگاه آزاد اسلامی در عرصه پزشکی و غیرپزشکی تأثیرات بسیار جدی در نظام آموزش عالی دارد و در دوران شیوع ویروس کرونا که با مسئله کمبود پرستار مواجه بودیم، دانشگاه آزاد اسلامی که ۴۰ درصد پرستاران کشور را تربیت کرده، توانست نقش آفرینی خوبی در این حوزه در سراسر کشور داشته باشد.

دکتر طهرانچی افزود: اگر بخواهیم نقش این دانشگاه را در فرآیند توسعه کشور ببینیم، این نقش غیرقابل انکار و بسیار جدی است، البته دانشگاه آزاد اسلامی در مقاطع مختلف توسط دولت‌ها مورد بی‌مهری قرار گرفت و در سال‌های اخیر شاهد بیشترین کم‌لطفی نسبت به این دانشگاه بودیم.
 
او بیان کرد: نوع نگاه مردم در انتخابات اخیر ریاست جمهوری نشان داد که خوب می‌دانند خادم ملت کسی است که نگاه یک‌جانبه به مردم ندارد.
 
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی افزود: تمرکز این دانشگاه باید بر تحول در آموزش باشد، به طوری که پژوهش، فناوری، شرکت‌های دانش بنیان و ... منجر به تحول در آموزش شود، بنابراین اگر اقتصاد شهر‌های دهدشت و گچساران قرار است تغییر کند، راه آن تحول در آموزش جوانان این شهرهاست و به نوعی می‌توان گفت که توصیه به اهتمام داشتن به امور مسلمین در دانشگاه، ارائه آموزش مفید، کاربردی و عمیق است.

دکتر طهرانچی با تأکید بر اینکه ارائه رشته‌های دانشگاه آزاد اسلامی باید از عرضه‌محور به آمایش‌محور تبدیل شود، گفت:  شبکه دانشگاه آزاد اسلامی دارای سه زیرشبکه «علوم و تحقیقات حل مسئله، «فناوری و نوآوری» و «مهارت و کارآفرینی» است و برای شکل گیری این شبکه باید دانشکده‌های موضوع‌محور و دانشکده‌های چندرشته‌ای موضوعی داشته باشیم.
 
عضو هیأت امنای دانشگاه آزاد اسلامی بیان کرد: دانشگاه باید جامعه و محیط بیرون را ببیند و بتواند دانش ضمنی را به دانش مستند تبدیل کند.
 
انتهای پیام/ع
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.