جمالیان گفت: وضعیت جدید استان مرکزی زنگ خطر نیست، خود موج پنجم است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک، سید محمد جمالیان رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک با اشاره به وضعیت جدید رنگ بندی شهرستان‌های استان مرکزی گفت: این دیگر زنگ خطر نیست، خود موج پنجم است.

جمالیان با بیان اینکه طبق آخرین رنگ بندی کرونایی شهرستان‌های استان، خمین قرمز اعلام شده است افزود: شهرستان‌های اراک، شازند، محلات، دلیجان، فراهان، تفرش، ساوه در وضعیت نارنجی هستند و ممکن است در اعلام‌های بعدی و در صورت بی توجهی مردم و مسئولین، قرمز شوند.

او اضافه کرد: ۴ شهرستان آشتیان، کمیجان، خنداب، زرندیه هم در وضعیت زرد کرونایی قرار دارند که آن‌ها هم با کوچکترین غفلت از این وضعیت خارج شده و ممکن است در روز‌ها و هفته‌های آتی، بحرانی‌تر شوند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک با تاکید بر تفاوت موج پنجم نسبت به پیک‌های قبلی افزود: با توجه به جهش سویه‌های جدید و افزایش قدرت سرایت و کشندگی در این بیماری، و البته خستگی کادر بهداشت و درمان و فرسودگی و استهلاک شدید برخی تجهیزات پزشکی در طول این مدت، از هم استانی‌های عزیز می‌خواهیم با رفتار‌های منطقی خود شرایط را برای خروج از این وضعیت رقم بزنند.

او ادامه داد: دز دوم یا یادآور واکسن گروه‌های هدف در حال انجام است و گروه‌های بعدی هم با تخصیص واکسن مورد نیاز در استان آغاز و امیدواریم با ورود واکسن‌های ایرانی ساخت داخل، تا پایان سال تمام گروه‌ها واکسینه شوند، اما تا آن موقع رعایت پروتکل‌های بهداشتی تنها راه مقابله با این بیماری است.

انتهای پیام / ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.