معضل دیرینه پس زدگی فاضلاب درمنطقه فیه آبادان نگرانی ساکنین آن را هر روز بیشتر می کند.

محمودرضا شیرازی شهردار آبادان در گفت و گو با خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان،گفت: منطقه فیه فاقد شبکه فاضلاب است و با پیگیری هایی که توسط نمایندگان مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی و مسئولین شرکت آب وفاضلاب انجام شد، عملیات ایجاد شبکه  فاضلاب در این منطقه از پارسال آغاز شده است.

او ادامه داد: به دلیل نبود شبکه فاضلاب در منطقه فیه لاله ۱۵، پساب خانگی و فاضلاب را در کانال های دفع و آب سطحی رها می کنند و به دلیل مجاورت با رودخانه بهمنشیر این فاضلاب روانه رودخانه می شود.

این مقام مسئول افزود: برخی از مالکین نخلستان ها مسیر عبوری فاضلاب را مسدود می کنند البته باتوجه به صحبت هایی که با آنها انجام شد ،این مشکل تاحدودی حل شد، هم چنین مد رودخانه یکی از عوامل پس زدگی فاضلاب در این منطقه است که همکاران بنده در هفته ۳مرتبه کار سطحی کشی مسیر را انجام می دهند .

شیرازی با بیان اینکه شهرداری ابزار و تخصص لازم جهت مقابله با معضل پس زدگی فاضلاب را ندارد، تصریح کرد: از اداره آب و فاضلاب که متولی اصلی دفع فاضلاب شهری است انتظار داریم که هرچه سریع تر شبکه فاضلاب منطقه فیه را تکمیل کند و نمایندگان مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی تامین اعتبار لازم را انجام دهند که امسال پرونده فاضلاب در این منطقه بسته شود.

شهردار آبادان در خصوص راهکاری موقت جهت مقابله با پس زدگی فاضلاب عنوان کرد: تنها اقدام موقت می‌تواند سطحی کشی مداوم باشد که ما این کار را انجام می دهیم تا بتوانیم این پدیده را به حداقل برسانیم .

انتهای پیام/ م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.