رییس اداره کتابخانه‌های عمومی اردستان گفت: ۳۲۰ فعالیت فرهنگی از ابتدای امسال تاکنون در کتابخانه‌های عمومی اردستان ثبت و اجرا شده که نسبت به مجموع فعالیت‌های ثبت شده سال ۱۳۹۹ رشد قابل توجهی داشته است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، عفت باقری رییس اداره کتابخانه‌های عمومی اردستان گفت: در سال ۱۳۹۹ با وجود تعطیلی سه ماهه کتابخانه‌ها به دلیل شیوع بیماری کووید ۱۹، در مجموع ۵۶۲ برنامه فرهنگی به صورت مجازی برگزار شد که در سامانه فعالیت‌های فرهنگی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور به ثبت رسیده است.

او ادامه داد: در سال ۹۹ از محل اعتبار تملک دارایی‌ها کفپوش کتابخانه‌های مجمر زواره و حضرت سجاد اردستان، اصلاح روشنایی ۶ کتابخانه شهرستان صورت گرفته، همچنین با همکاری بخشداری مرکزی اصلاح کفپوش، رنگ آمیزی دیوار، درب و پنجره‌ها و لایروبی چاه آب کتابخانه نهوج انجام و مشکل تامین آب این مرکز رفع شد.

باقری درباره برنامه‌های سال ۱۴۰۰ اداره کتابخانه‌های عمومی اردستان اظهار کرد: آغاز ساخت کتابخانه مرکزی شهرستان که از سوی خیر نیکوکار ساخته خواهد شد، تجهیز کتابخانه‌های عمومی شهرستان به انرژی خورشیدی، ساماندهی عملکرد کتابداران در فعالیت‌های فرهنگی با تشکیل ۲ کارگروه کودک و نوجوان و بزرگسال و راه اندازی سرویس خدمات تحویل منبع درب منزل از برنامه‌های پیش بینی شده است.

او، تولید کتاب‌های صوتی با صدای همشهریان، توسعه فعالیت‌های فرهنگی با همکاری سایر استان‌های کشور، بروزرسانی منابع کتابخانه‌های عمومی از طریق جذب کتاب در جشنواره بحار و جذب کمک خیران و همکاری با دستگاه‌های امضاکننده تفاهم‌نامه با نهاد کتابخانه‌ها از دیگر برنامه‌های در نظر گرفته شده امسال عنوان کرد.

به گفته او، اکنون ۶ باب کتابخانه شامل چهار کتابخانه شهری و ۲ روستایی با ۱۰۰ هزار و ۲۰۰ جلد کتاب در اردستان فعالیت می‌کنند.

شهرستان اردستان باافزون بر ۴۲ هزار نفرجمعیت، در۱۱۸ کیلومتری شمال شرقی اصفهان واقع شده است.

منبع:ایرنا

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.