در آیینی انگشتر منقش به تصاویر شهید سردار قاسم سلیمانی، شهید تهرانی مقدم و سایر شهدای مقاومت به موزه حرم مطهر رضوی هدیه داده شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، حجت‌الاسلام محمدحسن مهدوی مهر رئیس سازمان علمی و فرهنگی آستان قدس رضوی گفت: شهید قاسم سلیمانی از یک سو سردار نظامی و از سوی دیگر سردار معنوی و در واقع عارفی تفنگ به دوش بود.

او افزود: ما باید همواره ارتباطمان را با شهدا حفظ کنیم و ارزش‌های فرهنگ ایثار و شهادت را بشناسیم و به نسل‌های بعدی منتقل کنیم.

رئیس سازمان علمی و فرهنگی آستان قدس رضوی ادامه داد: اهدای انگشتر‌های منقش به تصاویر سردار شهید سلیمانی و شهید تهرانی مقدم به موزه آستان قدس رضوی که با پشتوانه معرفتی صورت گرفته است، می‌تواند راهی برای احیاء ارزش‌های اسلامی باشد.

راه‌اندازی موزه مقاومت در آستان قدس رضوی

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدجلال حسینی رئیس سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و اسناد آستان قدس رضوی هم در این مراسم با طرح پیشنهاد راه‌اندازی موزه مقاومت در آستان قدس رضوی گفت: چند اثر ارزشمند در حوزه مقاومت از جمله انگشتر سیدحسن نصرالله و چند نسخه خطی از سردار سلیمانی در موزه موجود است، اما پیشنهاد بنده گسترش نماد‌های مقاومت در موزه‌ای جداگانه به همین منظور است.

 او افزود: راه‌اندازی موزه مقاومت با هدف انتقال پیام انقلاب و مقاومت با روایتگری شیوا و صحیح در مجموعه‌ای که منتسب به حضرت رضا(ع) است و بیشترین بازدید کننده را دارد می‌تواند پیام زنده‌ای از جریان اصیل انقلابی باشد.

رئیس سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و اسناد آستان قدس رضوی ادامه داد: محور این موزه می‌تواند انگشتری حاج قاسم سلیمانی باشد که به دنبال آن سایر هدایا نیز به این موزه اهدا می‌شود.

در پایان این مراسم هدایای متبرکی از سوی آستان قدس رضوی به سردار کمالی و برادر شهید تهرانی مقدم اهداء شد.

انتهای پیام//م.م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.