استاندار اردبیل گفت: با دعوت از سرمایه گذار بخش خصوصی، پالایشگاه فرآوری غلات در شهرک صنعتی دو اردبیل اجرا می‌شود.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، اکبر بهنام جو، استاندار اردبیل در حاشیه نشست مشترک با شرکت پایا زرین سبلان گفت: این سرمایه گذار آمادگی خود را برای احداث پالایشگاه فرآوری غلات در استان اردبیل اعلام نموده بود که برای تسریع در روند واگذاری زمین، در سریعترین زمان ممکن نسبت به برگزاری جلسه و مقدمات اجرای طرح اقدام شد.

او ادامه داد: با توجه به اهمیت اجرایی شدن طرح فوق در افزایش تولید و اشتغال استان، در این جلسه مقرر گردید تا شرکت شهرک‌های صنعتی تا هفته آتی نسبت به واگذاری زمین با مساحت ۱۰ هکتار به مجری طرح اقدام کند.

استاندار اردبیل زمینه محصولات تولیدی این واحد صنعتی را در خصوص تولید آرد گندم، گلوتن، نشاسته، خوراک دام، گلوکز و سوربیتول برشمرد و افزود: میزان حجم سرمایه گذاری برای اجرای این طرح ۱۴۰۰۰ میلیارد ریال خواهد بود که با بهره برداری از آن برای بیش از ۳۵۰ نفر اشتغال مستقیم ایجاد خواهد شد.

بهنام جو ادامه داد: با توجه به ارزش افزوده بالا و صادرات محور بودن این طرح مهم، شرکت‌های خدمت رسان نسبت به تامین آب، گاز و برق برای اجرای آن متعهد شدند.

محمد اهلی، مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان اردبیل نیز در این نشست مشترک گفت: تامین زمین و ایجاد بستر‌های مناسب برای سرمایه گذاران یکی از اهداف مهم این شرکت در سال حمایت از تولید است که بر این اساس آماده واگذاری زمین به این سرمایه گذار در سریعترین زمان ممکن هستیم.

او ادامه داد: زمین مورد نیاز این سرمایه گذار از محل توسعه ۹۵ هکتاری شهرک صنعتی شماره (۲) اردبیل تامین خواهد شد که این فاز توسعه‌ای در سال گذشته مورد تملک قرار گرفته بود.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.