استاندار خراسان جنوبی گفت: ستاد توسعه خاوران جهت تسهیل فرآیند سرمایه گذاری در استان ایجاد شده است.

ملانوری استاندار خراسان جنوبی  در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، گفت: یکی از اهداف متعالی که در زمره هدف های انقلاب اسلامی قرار دارد، توسعه و عدالت اجتماعی است و این امر می تواند کشور را از محرومیت نجات دهد.

او افزود: در سال های گذشته، برنامه های متفاوتی برای توسعه دادن مناطق مختلف انجام شده است اما در هر جایی مشکلاتی وجود دارد.

ملانوری اظهار کرد: افرادی هستند که در فرآیند های اداری پیچیده، انگیزه خود را برای سرمایه گذاری از دست می دهند و ستاد توسعه خاوران یکی از برنامه هایی است که می خواهد این فرآیند را تسهیل کند تا برنامه ها عملیاتی شود و ظرفیت های استان به خدمت گرفته شود.

استاندار خراسان جنوبی با اشاره به اینکه نیروی انسانی مهمترین سرمایه این خطه است، تصریح کرد: با این نیروی حاضر، استان می تواند پیشرفت زیادی را شاهد باشد.

او ادامه داد: وجود محور‌های اصلی توسعه از جمله منابع طبیعی، کشارزی، گردشگری و مرز‌های مشترک هر کدام یک ظرفیت جداگانه و مهم در توسعه هر چه بیشتر استان ما است.

ملانوری در ادامه به ستاد توسعه استان اشاره و عنوان کرد: در ستاد توسعه استان ۵ کمیته مختلف با هدف‌های واحد برای توسعه تشکیل شده است و هدف کلی آن همانند شعار کشور، تدبیر، تلاش و توسعه است.

استاندار خراسان جنوبی در پایان به ظرفیت‌های بخش خصوصی استان اشاره و بیان کرد: بخش‌ خصوصی با توجه به داشتن انگیزه بیشتر، سرمایه گذاری‌های بیشتر نسبت به بخش دولتی و تلاش‌های زیاد از مهم‌ترین و کارآمد‌ترین ظرفیت‌های پیشرفتی استان نسبت به بخش دولتی است و می‌تواند چندین برابر بخش‌های دولتی به نتیجه و عملکرد مطلوب برسد.

انتهای پیام/ س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.