فرسودگی ماشین آلات معدنی باعث کاهش تولیدات معادن شده است و تنها راه ادامه روند تولید در شرایط موجود، تعمیر و تعویض قطعات است.

عجمی صاحب معدن گرانیت در منطقه شاهکوه نهبندان در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، گفت: چندین سال است که فرسودگی ماشین آلات معدنی در این معدن باعث کند پیش رفتن روند تولید شده است.

او افزود: با این حال، تعمیر و تعویض قطعات تنها راهکار‌هایی است که در می‌توان به کار گرفت و به روند تولید ادامه داد.

عجمی با اشاره به اینکه قدیمی‌ترین ماشین موجود در معدن گرانیت متعلق به او ۳۸ است فعالیت می‌کند، اظهار کرد: قطعات موجود در بازار برای ماشین آلات معدنی خارجی است و به صورت دست دوم به معدن کار می‌رسد.

این معدن کار خراسان جنوبی تصریح کرد: برای معدن کاران تسهیلاتی در نظر گرفته شده است، اما شروط دریافت تسهیلات، مشکلات زیادی را برای معدن کار ایجاد می‌کند.


بیشتر بخوانید


او ادامه داد: یکی از شروط پرداخت تسهیلات به معادن این است که فرد تعدادی از جوانان را مشغول به کار کند در حالی که تسهیلات برای سر کار ماندن کارگران حاضر در معدن درخواست می‌شود.

عجمی با اشاره به اینکه عدم پذیرش پروانه معدنی توسط بانک‌ها یکی دیگر از مشکلات معدن کاران برای دریافت تسهیلات است، بیان کرد: بانک‌ها تنها اسناد ملکی را می‌پذیرند و بسیاری از معدن کاران نمی‌توانند از عهده این شرط بر آیند.

معدن کار خراسان جنوبی عنوان کرد: برای واردات ماشین آلات میتوان از طریق وزارت صمت اقدام کرد، اما فرایند‌های دشوار اداری، معدن کار را دلسرد می‌کند.

انتهای پیام/ ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.