فرماندار شهرستان خوسف گفت:سنگ‌های قیمتی و نیمه قیمت دارای پتانسیل‌های فراوانی است که استفاده از آن ها در تحول منطقه نقش اساسی دارد.

به گزارش  خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند،  آخوندی فرماندار شهرستان خوسف در جلسه کارگروه صنایع دستی و گردشگری گفت: با توجه به اینکه روستای خور به عنوان روستای سنگ‌های قیمتی و نیمه قیمتی به صورت مشروط ثبت ملی شده است باید با همکاری همه دستگاه‌های اجرایی و فعالین بخش خصوصی برای توسعه صنایع وابسته به سنگ‌های قیمتی از این ظرفیت  استفاده شود.

او افزود: همچنین خوسف در جهت سنگ‌های قیمتی و نیمه قیمتی دارای ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های فراوانی است که استفاده از این ظرفیت می تواند در راستای تحول منطقه نقش اساسی داشته باشد.

آخوندی ادامه داد: در پرداخت تسهیلات مرتبط با صنایع وابسته به سنگ‌های قیمتی و نیمه قیمتی در روستا‌های خور، نوغاب و سروباد هیچ محدودیتی وجود ندارد و امکان پرداخت تسهیلات وجود دارد.

فرماندار خوسف با اشاره به اینکه در رشته‌های صنایع دستی وابسته به این هنر باید چرخه تولید آن‌ها به صورت کامل دیده شود و در این راستا ایجاد صنایع وابسته به رکاب سازی برای انگشتر‌های قیمتی توسط فنی و حرفه‌ای به جد پیگیری شود.

آخوندی اظهار کرد: طرحی برای توسعه صنایع وابسته به سنگ‌های قیمتی و نیمه قیمتی در ستاد توسعه خاوران شهرستان مطرح و مصوب شده است و جهت تصویب به ستاد استانی ارسال شده است.

او ادامه داد: با اجرایی شدن این طرح، تحول بزرگی در صنایع وابسته به سنگ‌های قیمتی و نیمه قیمتی در شهرستان خواهد افتاد.

فرماندار خوسف گفت: ارزش‌افزوده حاصل از فرآوری گوهرها، بسیار زیاد است؛ ارزش تولید و تجارت جهانی سنگ‌های قیمتی بیش از هزارمیلیارد دلار می‌رسد.

او  به شرایط موجود ابراز امیدواری کرد و گفت: با توسعه صنایع وابسته به گوهر سنگ‌ها در آینده نزدیک روستای خور به عنوان روستای جهانی سنگ‌های قیمتی و نیمه قیمتی ثبت شود.

آخوندی ادامه داد: برخی صنایع مرتبط با سنگ‌های قیمتی علاوه بر ارزآوری در حوزه جذب گردشگر هم بسیار فعال هستند و می‌توانند گردشگران را برای بازدید از روند فرآوری جذب خود کنند.

فرماندار خوسف گفت:توسعه صنایع وابسته به سنگ‌های قیمتی در راستای توسعه صادرات و ارز آوری برای منطقه بسیار حایز اهمیت می‌باشد و امیدواریم قدم‌های اولیه برای توسعه این صنایع در شهرستان خوسف بلند‌تر برداشته شود.

انتهای پیام / ط آ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.