دبیر کمیته ملی المپیک در خصوص وضعیت سهمیه‌های کشورمان در مسابقات المپیک توکیو توضیحاتی را بیان کرد.

کیکاووس سعیدی دبیر کمیته ملی المپیک در گفت‌وگو با خبرنگار گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، در حاشیه مجمع سالیانه فدراسیون کاراته در خصوص وضعیت تیم ملی کاراته بیان کرد: طبق روال مجمع، گزارش‌های حسابرسی، مالی، بازرس و عملکرد فدراسیون ارائه شد. کاراته یکی از پرافتخارترین رشته‌های ورزش ایران است که در مسابقات آسیایی و جهانی درخشش زیادی داشته است. خوشبختانه کاراته ۳ قهرمان خوب را در المپیک دارد. امیدوار هستیم همه عزیزان در المپیک توکیو بدرخشند. جامعه کاراته کشورمان آرامش خوبی دارد و نیاز به انسجام و همبستگی است. همکاران ما در فدراسیون کاراته زحمت زیادی می‌کشند.

او ادامه داد: به همه همکارانم در فدراسیون کاراته خداقوت می‌گویم. دوپینگ ملی پوش کاراته حادثه تلخی بود که اتفاق افتاد. کمیته ملی المپیک در این جهت پیگیری‌هایی انجام داده و برای این موضوع وکیل گرفته است. این کار اشتباهی و سهوی انجام شد. امیدواریم که با مشکل مواجه نشویم.

سعیدی در رابطه با تعداد سهمیه‌های ایران در المپیک بیان کرد: ما با ۶۶ ورزشکار که ۱۰ نفر آن‌ها دختران هستند عازم رقابت‌های المپیک هستیم. تعداد سهمیه بانوان ایران یک رکورد است. احتمالاتی وجود دارد که یکی، ۲ سهمیه دیگر بگیریم، اما چون قطعی نیست نمی‌توان قولی داد.

او‌ گفت: هفته آینده مراسم بدرقه کاروان را داریم و ان شا الله از هفته سوم تیر ماه، کار‌های اعزام را آغاز می‌کنیم. قطعا در المپیک امسال شاهد درخشش ورزشکاران ایرانی هستیم.

دبیر کمیته ملی المپیک در مورد حاشیه‌های ایجاد شده برای تیم ملی بسکتبال تصریح کرد: هر جا که لازم باشد ما به ماجرا ورود می‌کنیم تا به ورزش کشور کمک کنیم. سیاست کلی کمیته ملی المپیک عدم مداخله در امور داخلی فدراسیون‌ها است. به تصمیمات فنی فدراسیون‌ها احترام می‌گذاریم و هیچ مداخله‌ای نمی‌کنیم، اما همچنان نظارتمان پا بر جا است.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار