معاونت توسعه ورزش بانوان وزارت ورزش و جوانان گفت: به موفقیت هر ۱۰ سهمیه آور بانوان ورزشکار در المپیک ۲۰۲۰ امیدوار هستم.

مهین فرهادی زاد معاونت توسعه ورزش بانوان وزارت ورزش و جوانان در گفت‌وگو با خبرنگار گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره رکوردشکنی بانوان ورزشکار در کسب ۱۰ سهمیه المپیک نسبت به المپیک‌های پیشین عنوان کرد: بابت این اتفاق به مردم ایران و بانوان کشورم تبریک می‌گویم. از دختران ورزشکار سپاسگزارم که با همه سختی‌ها در رویداد‌های مختلف واقعا  تلاش کردند. ۱۰ سهمیه المپیک را بانوان کسب کردند و تلاش خود را در رویداد‌های مختلف انجام دادند.

او ادامه داد: از همه روسای فدراسیون‌های ورزشی و همه کسانی که کسب سهمیه و تلاش کردند تا دختران در رویداد‌های مختلف شرکت کنند سپاسگزارم.  مطمئنا طی سال‌های آینده این تعداد افزایش پیدا می‌کند. این روند درست است و امیدوارم ورزشکاران بهترین نقش خود را در المپیک ایفا کنند.

فرهادی زاد در پاسخ به این سوال که پیشبینی اش از تعداد مدال‌های احتمالی بانوان در المپیک چند مدال است، عنوان کرد: فدراسیون‌های ورزشی بر اساس نوع رشته‌ها رقابت‌های مختلفی را پشت سر گذاشتند. ۴ سهمیه در تیراندازی داریم که توسط نجمه خدمتی اولین سهمیه آور بخش بانوان، فاطمه کرم زاده، آرمینا صادقیان و فاطمه کرم زاده به دست آمده است. ناهید کیانی در تکواندو، حمیده عباسعلی و سارا بهمنیار  در کاراته، نازنین ملایی در قایقرانی، فرزانه فصیحی در دو و میدانی و ثریا آقایی ورزشکار با اخلاق ما در بدمینتون کسب سهمیه کرده‌اند که امیدوارم ورزشکاران در این رشته‌ها خوش بدرخشند. ترجیح می‌دهم به مدال آوری هر ۱۰ نفر برای موفقیت در توکیو امیدوار باشم.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار