رئیس کمیته ملی المپیک درباره مثبت شدن تست دوپینگ ورزشکار المپیکی کشورمان توضیحاتی را بیان کرد.

به گزارش خبرنگار  گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، سید رضا صالحی امیری، رئیس کمیته ملی المپیک ایران در حاشیه مراسم بیست و سومین سالگرد تاسیس رادیو ورزش اظهار داشت: همیشه در صحبت‌های خودم گفته ام که ورزش ایران ۴ ستون و پایه اصلی دارد که ارکان آن وزارت ورزش، کمیته ملی المپیک، فدراسیون‌های ورزشی و رسانه‌ها هستند. بدون رسانه امکان انعکاس صدای ورزش به ملت ایران وجود ندارد و به همین دلیل حلقه ارتباط جامعه ورزش با ملت، رسانه ملی است. ما با کمک رسانه می‌توانیم کام ملت را شیرین کنیم.

صالحی امیری افزود: برای مسابقات المپیک توکیو که در پیش است، با تلاش اصحاب رسانه، مردم در جریان اخبار قرار می‌گیرند. امیدوارم رسانه‌های ما در توکیو کام ملت را شیرین و قهرمانان کشور، نمایشی از اخلاق و اقتدار ارائه کنند.

رئیس کمیته ملی المپیک در خصوص زمان دقیقه رونمایی از لباس‌های کاروان ایران در المپیک گفت: براساس برنامه ریزی انجام شده، چهارشنبه هفته آینده مراسم بدرقه کاروان ایران برگزار خواهد شد و در همان مراسم، از لباس کاروان ایران در المپیک رونمایی خواهد شد.

او درباره مثبت شدن تست دوپینگ ورزشکاران ایرانی گفت: تست یک نفر از نمایندگان ایران در المپیک مثبت شده است. نفر دوم که تست دوپینگ او مثبت شده، سهمیه المپیک ندارد. هر روز در کمیته ملی المپیک درباره این موضوع جلسه داریم. واقعیت این است که دوپینگ ورزشکار ما آگاهانه نبود و این اتفاق به خاطر مصرف داروی غیر مجاز زیر نظر پزشک متخصص رخ داده است. در تلاش هستیم تا سازمان جهانی مبارزه با دوپینگ را قانع کنیم که دوپینگ ورزشکار ما سهوی بوده است. آخرین تست دوپینگ ورزشکار ما برای مسابقات قبلی منفی شده بود و این نشان می‌دهد که قهرمان بااخلاق ما هیچ تعمدی برای انجام این کار نداشته است.

صالحی امیری گفت: سهمیه المپیک به نام ورزشکار است. به همراه وزارت ورزش تلاش می‌کنیم تا از طریق راهکار‌های حقوقی، فدراسیون جهانی و سازمان جهانی مبارزه با دوپینگ را متقاعد کنیم که تعمدی در این زمینه وجود نداشته است. برای این کار یک وکیل هم استخدام کرده ایم. 

او در خصوص جذب حامی مالی برای کاروان اعزامی ایران به المپیک توکیو گفت: قبل از شیوع ویروس کرونا همکاری ما با ۳ حامی مالی قطعی شده بود و با یک حامی مالی دیگر به مرحله امضای قرارداد رسیده بودیم، اما پس از شیوع کرونا شرایط تغییر کرد و حامیان مالی برای برگزاری مسابقات و فضای تبلیغات تضمین خواستند. ما نتوانستیم تضمین بدهیم، زیرا نمی‌دانستیم چه اتفاقی رخ خواهد داد. شیوع کرونا امکان توافق و همکاری با حامی مالی را از ما گرفت.

رئیس کمیته ملی المپیک درباره اختصاص سالن بدنسازی به باشگاه استقلال گفت: این موضوع صحت ندارد. باشگاه استقلال یا هر باشگاه یا فدراسیونی می‌تواند از ظرفیت آکادمی ملی المپیک به صورت رایگان استفاده کند. همین حالا بسیاری از فدراسیون‌ها از ظرفیت‌های آکادمی ملی المپیک استفاده می‌کنند. ما در این زمینه هیچ محدودیتی برای قهرمانان، باشگاه‌ها و فدراسیون‌ها قائل نیستیم. تیم فوتبال استقلال در مجموعه انقلاب تمرین می‌کند و آن‌ها درخواست کردند که ۲ ساعت در هفته از امکانات بدنسازی این مجموعه استفاده کنند.

او در خصوص شرایط احسان حدادی اظهار داشت: حدادی قهرمان و یکی از امید‌های کسب مدال ایران است. امیدواریم او دوباره در المپیک بدرخشد.

صالحی امیری در خصوص گلایه‌های حسن یزدانی از بی توجهی مسئولان ورزش کشور به شرایط ورزشکاران گفت: بعید می‌دانم او از ما گلایه‌مند باشد، زیرا می‌داند که ما چه اقداماتی انجام داده ایم. من باور نمی‌کنم که او از ما گلایه‌مند باشد، زیرا به طور مرتب با او در تماس هستم و شرایطش را پیگیری می‌کنم. در خصوص حمایت از ورزشکاران باید بگویم که کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش در این زمینه هر کاری در توان داشتند انجام داده اند ما کوتاهی نکرده ایم. ما نمی‌خواهیم قبل از المپیک بحث تبلیغاتی داشته باشیم، اما در فروردین ماه، ۵۰ درصد از بودجه فدراسیون‌ها را پرداخت کردیم و ماهانه مبلغ ۵ میلیون تومان به ورزشکاران المپیکی دادیم. این ورزشکاران از فدراسیون‌ها نیز حقوق دیگری می‌گیرند. به حدود ۱۰ نفر از آنان بورسیه ارزی کمیته ملی المپیک تعلق گرفته است. سال گذشته حدود ۲ و نیم میلیارد و امسال حدود ۳ و نیم میلیارد تومان حمایت مالی از ورزشکاران کردیم. تا جایی که توانستیم به ورزشکاران کمک کردیم و در این زمینه کوتاهی صورت نگرفت.


بیشتر بخوانید


او در خصوص بحث اشتغال قهرمانان ورزش کشور گفت: این بحث طبق آیین نامه مصوب دولت صورت می‌پذیرد و درباره این موضوع باید از وزیر ورزش سوال کنید.

رئیس کمیته ملی المپیک درباره نشستی که فروردین ماه امسال برای بررسی وضعیت تیم ملی امید با عزیزی خادم داشت گفت: تا چند روز آینده برای انتخاب سرپرست و سرمربی تیم امید با فدراسیون فوتبال توافقنامه امضاء می‌کنیم و طی یک نشست خبری در این زمینه اطلاع رسانی خواهد شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار