سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمان عنوان کرد؛

اختصاص بسته‌های جدید حمایتی برای مشاغل آسیب دیده از کرونا

مهرابی گفت:دستگاه های ذیربط اطلاع رسانی کافی را برای مشاغل آسیب دیده از کرونا جهت دریافت بسته‌های حمایتی انجام دهند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، حسین مهرابی سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمان ۹ تیر ماه در گروه کاری اشتغال و کارآفرینی استان به بسته‌های جدید حمایت‌های بانکی، بیمه‌ای، مالیاتی و سایر از مشاغل به شدت آسیب دیده از کرونا اشاره کرد و به دستگاه‌های ذیربط تاکید کرد تا اطلاع‌رسانی کافی و دقیق را در این خصوص به واحد‌ها داشته باشند.

او با اشاره به تاثیرپذیری واحد‌های تابعه سازمان‌های صمت، جهاد کشاورزی و ادارت کل میراث فرهنگی و آموزش و پرورش و همچنین اتحادیه اصناف از بیماری کرونا گفت: در شرایط قرمز کرونایی اصناف گروه‌های دو، سه و چهار تحت فشار قرار می‌گیرند.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمان از بانک‌های عامل نیز خواست تا انعطاف‌پذیری بیشتری نسبت به پرداخت تسهیلات کرونایی و ضمانت‌نامه‌ها اعمال کنند و ادامه داد: تا جای ممکن کمک شود تا از ظرفیت بسته‌های حمایتی برای کمک به اصناف آسیب دیده استفاده شود.

مهرابی از اعتبارات ملی برای مشاغل خانگی خبر داد و با تاکید بر استفاده بهینه از این تسهیلات گفت: اهداف بلند مدت توسعه استان از طریق این مشاغل می‌توان دنبال کرد و آن‌ها را به سمت و سویی هدایت کنیم که پایدار باشند.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمان با بیان اینکه در شیوه اجرای بند الف تبصره ۱۸ تغییراتی ایجاد شده و دبیرخانه آن به اداره کل امور اقتصادی و دارایی استان واگذار شده است، اظهار داشت: اعتبارات این تسهیلات هنوز پرداخت نشده و امیدواریم بتوانیم با هم‌افزایی بیشتر این تسهیلات را به نفع استان جذب کنیم.

مهرابی تصریح کرد: با توجه به اینکه این تسهیلات کم بهره است، دستگاه‌ها باید تمام توان خود را به کار گیرند و با اهلیت‌سنجی این تسهیلات به متقاضیان پرداخت شود.

او بیان داشت: بانک‌ها باید هر چه سریع‌تر پرونده‌های متقاضیان دریافت تسهیلات را تعیین تکلیف کرده و پاسخ مثبت یا منفی خود را برای پرداخت تسهیلات در اسرع وقت بدهند، این کار کمک می‌کند اگر مراجعه کننده‌ای امکان دریافت تسهیلات را نداشت، پرونده جدید تشکیل شده و سهم استان به‌طور کامل جذب شود.

رضا اسماعیلی مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمان نیز از پرداخت ۲۵۵ میلیارد تومان تسهیلات کرونایی به واحد‌های به شدت آسیب دیده در استان کرمان خبر داد.

اوبیان کرد: سال گذشته ۱۴ رسته برای دریافت تسهیلات کرونایی اعلام شدند و در مجموع استان ۴۲۷ میلیارد تومان درخواست کمک داشتیم.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار